تاریخ انتشار:

بلبرینگ پالایشگاه

بلبرینگ پالایشگاه

بلبرینگ‌های بزرگ، دور بالاو بسیار دقیق تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

در پالایشگاه هنگام استخراج، پالایش، حمل و ذخیره نفت و گاز از تعداد زیادی پمپ، کمپرسور، توربین، دمنده، انبساط کننده و سایر تجهیزات صنعتی استفاده می شود. در تمامی این اجزاء از انواع بلبرینگ‌ها استفاه می‌شود قاعدتا بلبرینگ‌های بزرگ و بلبرینگ دوربالا مناسب برای شرایط خاص پالایشگاه باید از آلیاژهای متناسب تهیه شده باشند، رفته‌رفته شرایط به گونه‌ای شده که انواع برندهای مختلف بلبرینگ در صدد آماده سازی بلبرینگ‌های پالایشگاه و تجهیزات نفتی هستند، مانند بلبرینگ skf، بلبرینگ koyo، بلبرینگ ntn، و ...
فشار شدید در فرایند استخراج نفت و گاز و پالایشگاه مستلزم قابل اعتمادترین و کارآمدترین بلبرینگ‌های  موجود است. مرکز فروش بلبرینگ تامین کننده انواع بلبرینگ برای این بازار کاربردی مهم و بسیار خاص است
در پالایشگاه‌ها به دلیل اینکه کمپرسورها دائماً باید مشغول به کار باشند و دائماً کار می‌کنند رینگ‌هایی که در آنها استفاده می‌شود دارای اهمیت بسیار زیادی است بنابراین برخی از برندها به دنبال راه‌حلی برای آماده کردن بلبرینگ‌های مناسب کمپرسورها هستند مثلاً برند skf در یک کار تحقیقی بلبرینگ خاصی را با مواد خاصی برای کمپرسورهای مشغول به کار در پالایشگاه آماده کرد .
برای این منظور بلبرینگی از فولاد ضد زنگ با قفسه برنجی و عناصر نورد سرامیکی تهیه شد و برند skf کمک کرد تا این بلبرینگ در داخل کمپرسور قرار بگیرد بعد از آن مطالعه بر روی عمر مفید بلبرینگ نحوه کار کرد کمپرسور و صرفه‌جویی در منابع مالی صورت گرفت و نتایج به شرح زیر می‌باشد:
گفته می‌شود بلبرینگ ساخته شده مناسب کمپرسور تاکنون عمر مفید کمپرسور را ۶ برابر کرده یعنی اگر قبلاً ۳۸۰۰ ساعت کار می‌کرده است کمپرسور در حال حاضر ۲3 هزار ساعت کار می‌کند همچنین اعلام شده است که ۱۵ میلیون یورو سود ناشی از افزایش عمر مفید کمپرسور به دلیل قرارگیری این نوع بلبرینگ در آن بوده است  بنابراین در پالایشگاه‌ها به دلیل اهمیت فرآیند تصفیه و جلوگیری از انتشار گاز دی اکسید گوگرد بسیار اهمیت دارد که به کمپرسورها توجه شود مرکز فروش بلبرینگ آمادگی خدمات رسانی به کلیه پالایشگاه‌های کشور جهت تهیه انواع بلبرینگ‌ها برای صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها را دارا می‌باشد. 
تجزیه و تحلیل خرابی اجزا و سازه‌های ماشین در هر زمینه‌ای مهم است. خرابی تجهیزات در بهترین حالت منجر به ضررهای اقتصادی و خرابی و در بدترین حالت منجر به آسیب می‌شود. در زمینه نفت و گاز، تخریب می‌تواند در مراحل مختلف تهیه فرآورده‌های نفتی و مشتقات آنها رخ دهد.
تجزیه و تحلیل علل خرابی بلبرینگ مورد استفاده به عنوان بخشی از واحد کمپرسور در یکی از شرکت‌ها برای تهیه روان کننده‌های فنی را انجام شده. این مورد از نظر تجزیه و تحلیل رویکرد بهره بردار و تجزیه و تحلیل بعدی علل تخریب در آزمایشگاه تحقیقاتی صورت گرفت.
ترک‌های متعدد ایجاد شده روی بلبرینگ نشان دهنده انرژی بالایی است که باعث این شکست‌ها بر روی بلبرینگ شده است. پس از کار، هیچ گونه آسیب خوردگی در سطح کل بلبرینگ وجود نداشت . هیچ اثری از حفره روی حلقه بیرونی، غلطک و جداکننده یافت نشد. سطح یا مانند قفس مات است، یا در مورد غلطک‌ها و حلقه‌ی بیرونی براق است.
یک لایه روغن روی سطوح اصطکاک و جدا کننده وجود داشت. عوامل اصلی خرابی بلبرینگ تنش مکانیکی هستند . عواملی مانند اضافه بار، عدم هم ترازی، نقص در نصب، مقدار کم روان کننده می‌تواند منجر به فشار مکانیکی بیش از حد روی مجموعه بلبرینگ و تخریب آن شود.
تخریب جداکننده معمولاً به دلیل نامناسب بودن بلبرینگ در حین نصب، بار اضافی، ارتعاش، حالت‌های عملکرد پاره شده (شتاب ناگهانی و کاهش سرعت چرخش)، روان کننده و دما رخ می‌دهد. برای جستجوی الگوهای سایش قفس و جداسازی آسیب اولیه از مواردی که در حین شروع مجدد بوجود آمدند، قفس  یاتاقان قبلاً استفاده شده مورد مطالعه قرار گرفت. قسمتی از قفس  با برش نواری برداشته شد. برای شناسایی الگوهای سایش، مناطق مشابه، مانند جداکننده تخریب شده، مورد مطالعه قرار گرفت. سطح دیوار جداکننده نیز آثار اصطکاک داشت. 
در نتیجه مطالعه قفس تخریب شده و عناصر کل بلبرینگ پس از عمل، آسیب مکانیکی کشف شد. هیچ اثری از فرآیندهای خوردگی یافت نشد. محتمل ترین علت خرابی بلبرینگ، ورود ذرات مکانیکی (تراشه‌ها) بر روی عناصر نورد و روتور کمپرسور است. تراشه‌های فلزی می‌توانند منجر به گرفتگی کوتاه مدت اجسام  و چرخش شوند و فاصله کمی ایجاد شود.
گیرها منجر به افزایش بار اجزای کمپرسور، به ویژه بلبرینگ، با احتمال تخریب بیشتر می‌شوند. این نتیجه با آثار متعدد سایش ناهموار هر دو غلطک و جنس بیرونی یاتاقان، وجود نمره روی روتورهای واحد کمپرسور و وجود تراشه‌های فلزی در روغن و عناصر یاتاقان تأیید می‌شود. تراشه‌های فلزی ممکن است در نتیجه استفاده از آب حاوی آمونیاک ایجاد شود. وجود آب منجر به آسیب خوردگی به خطوط لوله فولادی کربنی می‌شود که آمونیاک از طریق آنها در گردش است. در نتیجه این محصولات خوردگی شکل می‌گیرند، که می‌توانند به عنوان ناخالصی‌های مکانیکی روی اجسام چرخشی و نورد سقوط کنند.
ماشین‌های توربو با سرعت بالا مانند کمپرسورها و توربین‌ها می‌توانند فشارهای زیادی را روی بلبرینگ‌ها وارد کنند. مرکز فروش بلبرینگ در پاسخ مستقیم به نیاز به محدوده‌های سرعت سریعتر و ظرفیت بار بیشتر برای صنعت پالایشگاه انواع بلبرینگ در برندهای مختلف را با نظر کارشناسان خود به بخش تامین کالا به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌دهد.
فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206

راهنمای سریع برای انتخاب انوع بلبرینگ تجهیزات نفت و گاز 

برای کاربردهای با سرعت پایین، سرعت‌های سطحی (اندازه‌گیری شده در سطح کار بلبرینگ) کمتر از 150 فوت بر ثانیه (45 متر بر ثانیه)، بلبرینگ سبک یک انتخاب طراحی مناسب است. مزایای کاهش توان یاتاقان‌های LEG در کاربردهای سرعت متوسط ظاهر می‌شود، با سرعت سطحی بین 150 فوت بر ثانیه (45 متر بر ثانیه) و 250 فوت بر ثانیه (75 متر بر ثانیه) و حتی برای برنامه‌های با سرعت بالا چشمگیرتر می‌شود.
بیش از 250 فوت بر ثانیه (75 متر بر ثانیه) مزایای کاهش جریان روغن یاتاقان‌های LEG را می‌توان در تمام محدوده سرعت بدست آورد. با افزایش سرعت چرخش دستگاه، مزایای بلبرینگ‌های LEG افزایش می‌یابد.
فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206

سکوی نفتی خارج از ساحل

سکوهای نفتی یکی از مکان‌های پرمصرف برای تجهیزات چرخشی است. فضا در درجه اول است ؛ زمان‌بندی برنامه‌ریزی نشده می‌تواند صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار هزینه داشته باشد. یاتاقان‌هایی را ارائه می‌دهد که از قوی ترین برنامه‌های کاربردی در صنعت پشتیبانی می‌کنند و قابلیت اطمینان بلبرینگ به شما این امکان را می‌دهد که "بلبرینگ‌های خود را فراموش کنید".
برنامه‌های کاربردی با سرعت بالا و بار زیاد مانند توربو اکسپندرها تقاضای بالایی را برای بلبرینگ‌ها ایجاد می‌کنند. اندازه و قابلیت بلبرینگ‌ها با بار و دمای بلبرینگ (محدوده مکانیکی مواد) محدود می‌شود. هر ماشین و هر فرآیند می‌تواند متفاوت باشد. ابزارها و تجربه انتخاب  به ما این امکان را می‌دهد که بهترین بلبرینگ را برای دستگاه خاص خود و پارامترهای عملکردی خاص فرآیند را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 تولید و عرضه یاتاقان‌های ساده و همچنین صفحه کج را انجام می‌دهد. یاتاقان‌های ساده را می‌توان با شکل‌های متعدد، از جمله استوانه‌ای ساده، بیضوی، نیمه‌جدا، چند لوب و غیره، در انواع مواد از جمله فولاد، برنز، بریوم برنز، و مواد کامپوزیتی خاص و دیگر روکش‌ها تولیدکرد.
وقتی به روز بودن و قابلیت اطمینان بسیار مهم است، از جابجایی مایعات، هوا و گاز گرفته تا ژنراتورها، برج‌های خنک کننده و جابجایی مواد عمده - اپراتورهای کارخانه، تولیدکنندگان تجهیزات و مهندسان مشاور برای تهیه انواع بلبرینگ تجهیزات نفت و گاز و پالایشگاه مراجعه می‌کنند. روی کیفیت محصول برتر ما، خدمات میدانی در محل و پشتیبانی فنی پیشرو در صنعت حساب کنید تا از نگهداری و تعمیرات و تعطیلات پرهزینه جلوگیری شود که در نهایت بازده شما را در کل چرخه عمر محصول به حداکثر می‌رساند.

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

انواع بلبرینگ برای حفاری و پالایش

برند‌های مختلف بلبرینگ مانند بلبرینگ NTN در انواع ماشین آلات مورد نیاز در صنعت نفت و گاز از پمپ‌ها و کمپرسورها گرفته تا سوپاپ‌ها و موتورهایی که برای استخراج، تصفیه، حمل و ذخیره نفت و گاز طبیعی استفاده می‌شود استفاده می‌شود.
تقاضا برای ماشین آلات مورد استفاده برای اکتشاف و استخراج نفت و گاز چالش برانگیز است. ماشین‌های توربو با سرعت بالا مانند کمپرسورها و توربین‌ها می‌توانند فشارهای زیادی را روی یاتاقان‌ها وارد کنند. 
فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
*دانلود لیست قیمت برند سون استار فروشگاه هفت : فایل pdf

  • بلبرینگ برای دکل‌های حفاری (بالادست)

  1. دکل‌های حفاری زمینی و دریایی دارای اجزاء مشابهی هستند که به کاربردهای یاتاقان مشابه مربوط می‌شوند. زیرساخت‌ها متناسب با محیط متفاوت خواهد بود.

  2. اندازه دکل و اجزای آن با عمق چاه متناسب است.


بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • یاتاقان غلتکی مخروطی Tapered Roller Bearings

  1. عملیات حرارتی ویژه و ساچمه‌های غلطکی فوق‌العاده، عمر بلبرینگ، دقت اجرا و رتبه‌بندی بار را بهبود می‌بخشد.
  2. کیفیت فولاد: فقط کیفیت برتر حفظ می‌شود.
  3. در شرایط شدید، ضربه‌ها و بارهای سنگین، فولاد سخت شده 40٪ افزایش طول عمر را نشان می‌دهد. همچنین به دلیل زاویه تماس زیاد می‌تواند بارهای شعاعی را تحمل کند.
  4. ظرفیت‌های استاتیک و دینامیکی مطلوب (مانند افزایش تعداد و اندازه غلطک‌ها)
  5. هندسه داخلی کنترل شده توسط بهینه‌سازی تماس غلتکی/دنده‌ای
  6. برنامه‌های کاربردی: Top Drive ، Swivel و Mump pump
  7. ظرفیت بار محوری بسیار بالا
  8. همچنین می‌تواند بارهای شعاعی را به دلیل زاویه تماس زیاد تحمل کند
  9. می‌تواند 1 تا 2 درجه ناهماهنگی را تحمل کند
  10. برنامه‌های کاربردی: Top Drive

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • غلتک‌های کروی OilGas Ultage Spherical

  1. برای مقاومت در برابر بارهای شعاعی بزرگ، بارگذاری و ارتعاش طراحی شده است
  2. قابلیت تا 2 درجه ناهماهنگی دارد
  3. همچنین شامل محصولاتی برای بارهای شدید و عمر طولانی
  4. برنامه‌های کاربردی: Top Drive

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • Cylindrical Roller Bearings

  1.  گسترده‌ترین انتخاب CRB در بازار
  2. قابلیت بارهای شعاعی بزرگ با سرعت نسبتاً زیاد
  3. سری Metric ، inch ، ISO و ABMA موجود است
  4. کلیه یاتاقان‌های استوانه‌ای سری NTN ABMA از مواد مقاوم در برابر ضربه برای طول عمر بیشتر استفاده می‌کنند
  5. برنامه‌های کاربردی: بلبرینگ مخروطی دو ردیفه

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • OilGas DoubleRowTaper

  1. NTN طیف وسیعی از TRBهای نوع TNASWE را تولید می‌کند که در آن از تراشه‌های روکش دار و سیار استفاده می‌شود.
  2. سالهاست که ما در این برنامه‌ها تأمین کننده OE/AM برای میادین نفتی بوده‌ایم.
  3. برنامه‌های کاربردی: Crown block & sheave, Traveling block

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • Tapered Roller Thrust Bearings

  1. ظرفیت بار محوری بسیار بالا
  2. معمولاً در برنامه‌های کاربردی میدان نفتی برای تحمل بار شدید فشار استفاده می‌شود
  3. موجود در مقاوم در برابر ضربه، عمر طولانی، مواد سخت شده مورد
  4. برنامه‌های کاربردی: Top drive, Swivel

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • بلبرینگ شیار عمیق

  1. لقی شعاعی: C3 (بزرگتر از لقی نرمال)
  2. قفس فلزی

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • بلبرینگ تماس زاویه‌ای

  1. زاویه تماس 40 درجه (برای بار محوری)
  2. ترتیب: پشت به پشت
  3. قفس برنجی ماشین کاری شده

بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

  • بلبرینگ برای کمپرسورهای هوا (پایین دست)

  1. پمپ‌ها و کمپرسورها مورد استفاده در مرحله تصفیه هستند. بلبرینگ‌های مورد استفاده با استانداردهای خاصی مطابقت دارد.


    بلبرینگ‌های تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی

>> اخبار مرتبط:
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription