تاریخ انتشار:

بلبرینگ دستگاه حفاری

بلبرینگ دستگاه حفاری
برای حفاری ماشین آلات پر‌قدرت با بلبرینگ‌هایی که باید هم نیروهای شعاعی و هم محوری را تحمل کنند نیاز است.
در حفاری و خاک‌برداری هم ابزارهای دستی استفاده می‌شودو هم ماشین‌آلات اینجا می‌خواهیم از دستگاه حفاری و بلبرینگ دستگاه حفاری صحبت کنیم.
وقتی صحبت از حفر چاه نفت و تونل می‌شود، قطعا نیاز به دستگاه‌های حفاری با بلبرینگ‌های خاصی هست.
اینکه حفاری دقیقا برای چه مقصودی و در کجا صورت پذیرد مشخص می‌کند که ما به چه دستگاهی با چه نوع بلبرینگی نیاز داریم.
طبیعتا برای انواع دستگاه‌های حفاری نیاز به بلبرینگ های صنعتی داریم که نیروهای پر‌قدرتی را باید تحمل کنند زیرا با سنگ‌های سخت در دل کوه و عمق زیاد در چاه‌های نفتی روبرو هستند.
مثلا بلبرینگ دستگاه حفاری تونل که به نام تی بی ام و یا مول شناخته می‌شود و در قطرهای مختلفی حفر تونل را انجام می‌دهد، هم باید نیروهای محوری را تحمل کند هم شعاعی چرا که دائما در حال چرخش و همچنین حرکت رو به جلوست.

تی بی ام ها یا دستگاه حفاری تونل و بلبرینگ دستگاه حفاری تونل انواع مختلفی دارند زیرا همواره در شرایط یکسانی کار نمی‌کنند.

  • تی بی ام های مخصوص حفاری در سنگ 
  • تی بی ام های مخصوص حفاری در خاک‌های سست

بلبرینگ صنعتی

به صورت کلی ماشین آلاتی از این دست نیاز به تعمیر و نگهداری دارند که به صورت کلی و جزء جزء صورت می‌گیرد. به عنوان مثال بلبرینگ دستگاه حفاری با قطر زیاد و تحمل بارهای محوری و شعاعی نیازمند چک کردن مداوم توسط اپراتور و گریس کاریست.

مرکز فروش بلبرینگ مرکز فروش اینترنتی انواع بلبرینگ‌های صنعتی و گریس با مشاوران مجرب و ارسال انواع بلبرینگ به سراسر ایران 

بلبرینگ دستگاه حفاری

  • تعویض بلبرینگ دستگاه حفاری
در نظر گرفتن چرخه کل زندگی یک ماشین، حتی در مراحل اولیه طراحی آن، ضروری و کاملاً اقتصادی و پایدار است. طراحی ماشین آلات با سهولت بازسازی در ذهن شما تضمین می‌کند که تولید کننده مجبور نیست هر زمان که دستگاهی به کار نیاز دارد، از صفر شروع کند.
همچنین وقتی زمان ساخت مجدد ماشین فرا می‌رسد، این امر باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و انرژی می‌شود و سپس به مشتری منتقل می‌شود.
شاید حتی مهمتر از آن نحوه حفظ دستگاه حفاری در طول یک پروژه باشد. لازم به یادآوری است که ساختار اصلی دستگاه حفاری و بلبرینگ آن فلزی است، تا زمانی که ساختار سالم باشد، می‌توان بلبرینگ‌ها، نوار نقاله، هیدرولیک و سایر اجزا را بررسی کرد.
توجه ویژه ای باید به مولفه‌هایی شود که دستیابی به آنها دشوار است. بلبرینگ اصلی یکی از آن قسمتهایی است که در حین تونل زنی تعویض آن دشوار است.

فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
*لیست قیمت بلبرینگ‌های مصرفی سون استار 

بلبرینگ صنعتی
هنگام تهیه یک برنامه تعمیر و نگهداری، بسیار مهم است که اپراتور دستگاه حفاری به طور صحیح در مورد نحوه کارکرد ماشین در کل دامنه شرایط زمینی که ممکن است در یک پروژه تونل سازی مشخص وجود داشته باشد، آموزش ببینند.
باید برنامه‌هایی برای مقابله با طیف گسترده‌ای از شرایط زمینی (به عنوان مثال، مناطق گسلی، ورودی آب) و پروتکل‌هایی در مورد نحوه کارکرد دستگاه در چنین شرایطی فراهم شود.
پس از راه اندازی دستگاه، تعمیر و نگهداری منظم برنامه ریزی شده بر اساس طول تونل و شرایط زمین شناسی نیز ضروری است. در حالی که هیچ دستورالعمل خاصی برای تونل‌های مسافت طولانی وجود ندارد، اما خدمه باید کوشا باشند و هرچه مدت زمان استفاده از بلبرینگ دستگاه حفاری بیشتر باشد نیاز است بازرسی‌های دقیق‌تری انجام شود.
بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده یک قسمت مهم از تعمیر و نگهداری است که روزانه توصیه می‌شود.
بررسی سطح روغن و کلیه مایعات، گریس‌ها و هیدرولیک‌ها نیز از اهمیت اولیه برخوردار است. ثبت روزانه برای نظارت بر کلیه سیستم‌های اصلی در دستگاه حفاری و بلبرینگ‌های آن به ویژه بلبرینگ اصلی توصیه می‌شود.
یک رژیم نگهداری روزانه معمولاً شامل چک های معمول بدون خرابی دستگاه حفاری است. پروتکل‌هایی برای بررسی‌های دقیق ماهانه، شش ماهه و سالانه سیستم‌ها نیز باید موجود باشند.
این بررسی‌های کامل از سیستم های مختلف نسبت به خرابی نیاز دارند اما هنگام تونل زدن در مسافت طولانی یا در شرایط متغیر بسیار مهمتر هستند. 
بسته به طول تونل، برخی از تعمیرات ممکن است فراتر از حد طبیعی باشد. به عنوان مثال، جعبه دنده‌ها ممکن است برای تونل‌های طولانی طراحی شده باشند، اما اگر شناخته شده باشد که طول تونل از طول جعبه دنده بیشتر خواهد شد، در هنگام تونل زنی باید نوسازی انجام شود. این روش در چندین تونل از جمله تونل AMR هند انجام شده است، طولانی‌ترین تونل بدون دسترسی میانی با 43.5 کیلومتر پس از اتمام، طولانی‌ترین خواهد بود.
تعمیر و نگهداری در حین ذخیره سازی دستگاه حفاری بین پروژه‌ها همچنین می‌تواند عمر تجهیزات را به حداکثر برساند، مانند ذخیره‌سازی اجزا در داخل خانه، پوشش تجهیزات با اسپری ضد‌خوردگی و اطمینان از پر شدن بلبرینگ صنعتی اصلی با روغن.
داشتن و استفاده از دستگاه حفاری دست دوم مزایای پنهانی از جمله آشنایی با عملکرد دستگاه و عملکرد اثبات شده برای آن قطعه خاص را به همراه داشته است.
اما تنها دستگاه حفاری موجود تی بی ام ها نیستند ماشین آلات زیاد دیگری وجود دارند که به حفاری مشغولند.
ما در اینجا به صورت خلاصه به دو مورد از آنها پرداخته‌ایم تا بیشتر با بلبرینگ صنعتی این دستگاه و شرایط کاری این بلبرینگ‌ها آشنا شوید تا دقیقا بدانید بلبرینگ دستگاه حفاری نقش اصلی را در این ماشین بازی می‌کند و خرید آن از یک مرکز فروش اینترنتی بلبرینگ و چه به صورت حضوری بسیار مهم است.

بلبرینگ دستگاه حفاری

  • بلبرینگ دستگاه حفاری نفت 
دستگاه حفاری نفت در واقع یک دکل حفاری است در این دستگاه با چرخش مداوم میله حفاری از طریق بلبرینگ های صنعتی قدرتمند چاه رفته رفته حفر شده و دسترسی به میادین آب، نفت و گاز ممکن می‌شود. دکل‌های حفاری نیز اندازه های مختلفی دارند.
بلبرینگ صنعتی

انواع بیت‌های حفاری

چند نوع بیت حفاری؟ 
در حال حاضر در صنعت حفاری، دو دسته اصلی بیت‌های حفاری وجود دارد: بیت‌های برش نورد و بیت‌های برش ثابت. 
درباره بلبرینگ دستگاه سنگ شکن در همین سایت بخوانید
 1. بیت‌های نورد برش
 بیت‌های برش غلتکی، که برخی ممکن است آنها را بیت‌های مخروطی غلتکی یا بیت‌های سه مخروطی نیز بنامند، دارای سه مخروط هستند.
هر رشته مخروطی می‌تواند به صورت جداگانه چرخانده شود و رشته مته بدن بیت را بچرخاند.
مخروط‌ها دارای بلبرینگ غلتکی هستند که در زمان مونتاژ نصب شده اند. در صورت انتخاب برش، بلبرینگ و نازل مناسب، می‌توان از بیت‌های برش نورد برای حفاری هر سازند استفاده کرد.

بلبرینگ صنعتی

2. بیت‌های برش ثابت
حفاری روتاری
از حفاری روتاری بیشتر برای حفره‌های بزرگ معادن بزرگ، معادن روباز، استخراج نفت و سایر موارد استفاده می‌شود.
دو گروه از حفاری‌های بزرگ دوار وجود دارد: از برش چرخشی می‌توان برای حفر گمانه‌های کوچک در سنگ‌های نرم نیز استفاده کرد. به عنوان مثال ، از حفاری دوار اغلب برای سوراخ‌کاری سوراخ‌های کوچک به قطر 25 میلی متر برای نصب پیچ و مهره در معادن ذغال سنگ استفاده می‌شود.
خرد کردن دوار در سنگ‌های متوسط تا سخت و برش چرخشی در سنگ‌های نرم استفاده می‌شود.

بلبرینگ صنعتی

در تمامی این ماشین آلات بلبرینگ صنعتی و انواع آن نقش مهمی دارند.

فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
*دانلود لیست قیمت بلبرینگ‌های پر مصرف سون استار

>> اخبار مرتبط:

نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription