تاریخ انتشار:

چه مواردی باعث خرابی بلبرینگ می‌شود و چرا نباید از بلبرینگ تقلبی استفاده کنیم؟

چه مواردی باعث خرابی بلبرینگ می‌شود و چرا نباید از بلبرینگ تقلبی استفاده کنیم؟
اندیشیدن تمهیداتی برای جلوگیری از خرابی زودرس ماشین آلات و کاهش فواصل خراب شدن این وسیله‌ها موجب افزایش بهره‌وری‌ و کاهش هزینه‌ها می‌شود. برای آنکه بتوانید از خراب شدن مثلا یک بلبرینگ skf و‌ یا بلبرینگ مارک سون استار جلوگیری کنید در ابتدا باید با علل خرابی آن آشنا شوید‌. از‌این‌رو، در این مطلب از سایت مرکز فروش بلبرینگ به معرفی عواملی می‌پردازیم که خراب شدن بلبرینگ‌ها را پیش می‌اندازند. بنابراین، تا انتها با ما همراه باشید.

علل خرابی بلبرینگ

بر اساس تحقیقات انجام شده، خرابی بلبرینگ‌هایی که از بلبرینگ فروشی در تهران خریداری می‌‌شود دلایل مختلفی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به  روغن کاری نامناسب اجزای غلتشی بلبرینگ (تقریباً 80 درصد موارد)، انتخاب بلبرینگ اشتباه (10 درصد)، نصب نامناسب (5 درصد)، خرابی غیرمستقیم 4٪، و نقص مواد و خطاهای ساخت (کمتر از 1٪) اشاره کرد.  دیگر موارد مهم خرابی بلبرینگ عبارتند از:
  • روانکاری
    عدم استفاده از روان‌کننده کافی یکی از دلایل خرابی بلبرینگ است، اما روغن کاری بیش از حد یا استفاده از مواد روان کننده نامناسب نیز می‌تواند باعث خرابی شود.
  • دما
    گرم شدن بیش از اندازه بلبرینگ‌ها به‌دلیل سرعت بالا یا روغن کاری ناکافی یکی دیگر از علل خرابی این قطعه محسوب می‌شود.
  • آلودگی
    آلودگی محیطی مانند گرد و غبار یا شن و ماسه که با عناصر نورد و حلقه‌ها در تماس است به سطوح یاتاقان آسیب می‌رسانند.
  • تقلبی بودن بلبرینگ
    کیفیت پایین ساخت و تقلبی بودن بلبرینگ، زمان استفاده از آن را کاهش می‌دهد و خراب شدن آن‌را پیش‌ می‌اندازد.

روش‌های جلوگیری از خرابی بلبرینگ

حال که از عوامل و علل خرابی بلبرینگ‌ها آگاه شدید  بیاید با روش‌های جلوگیری از خرابی بلبرینگ‌هایی که از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ خریداری می‌کنید، آشنا شویم.
  1. روغن کاری
    روانکاری مناسب برای افزایش عمر یاتاقان ضروری است. فروشگاه مرکزی بلبرینگ، بهترین گریس‌های مخصوص این قطعه را عرضه می‌کند‌. این روان کننده‌های مختلف بسته به قوام و موادی که از آن ساخته شده‌اند، عمر مفید متفاوتی دارند. یادتان باشو روغن کاری باید در فواصل زمانی مناسب انجام شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری‌ کند.
  2. نصب و راه اندازی
    اگر هنگام نصب، بلبرینگ‌ها به درستی تراز نباشند، عدم تعادل بار ایجاد می‌شود که سایش بیش از حد و گرما بوجود می‌آورد. بنابراین می‌توان گفت، نصب دقیق و بالانس کردن بلبرینگ‌ها عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید مطلب نحوه نصب و نگهداری بلبرینگ را بخوانید. 
  3. خرابی غیرمستقیم
    خرابی‌های غیر مستقیم شامل آسیب‌هایی است‌ که حین حمل‌و‌نقل ایجاد می‌شود‌. این موارد می‌توانند باعث نقص‌هایی مانند فرورفتگی یا آسیب به سطح بلبرینگ یا پارگی حلقه‌ها شوند.
  4. انتخاب بلبرینگ اشتباه
    انتخاب بلبرینگ اشتباه برای کار، به خرابی یاتاقان منجر می‌شود. مشاوران مرکز بلبرینگ سون استار آماده هستند تا به شما برای انتخاب یک بلبرینگ مناسب کمک کنند. همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب چگونه بلبرینگ مناسب بخریم را مطالعه کنید.
معرفی فروشنده خوب بلبرینگ عمده در تهران

تاثیر خرید بلبرینگ تقلبی بر خرابی زودرس آن

در هنگام خرید بلبرینگ از فروشنده عمده بلبرینگ در تهران باید یک مارک معتبر‌ را انتخاب کنید و به فروشگاهی که محصولات اصل عرضه می‌کند،‌ سر‌ بزنید. فرقی نمی‌کند که بلبرینگ را برای چه دستگاهی خریداری می‌کنید شما باید بلبرینگ‌ را بخرید که دوام خوبی داشته باشد فروشنده صادق و راستگو را انتخاب کنید تا جنسی که معرفی می کند به اندازه کافی مقاوم در حرکت و کار باشد و در برابر نیروهای عملیاتی مقاومت کند. مارکهای مطرح قدیمی اینروزها نیستند ولی بازرگان منصف ایرانی از چین با نظارت خوب کالای خوب و مقاوم را وارد کشور برای مصرف مردمش می‌کند.
بلبرینگ‌های تقلبی این ویژگی‌ها را ندارند و اعتماد شما را‌ خدشه‌دار می‌سازند. تولیدکنندگانی که بلبرینگ تقلبی می‌سازند از مواد ضعیف استفاده می‌کنند، آن‌ها را دقیق ماشین‌کاری تمی‌کنند و آزمایش کنترل کیفیت را انجام نمی‌دهند. آیا واقعاً می خواهید وسیله نقلیه‌ای را برانید که با بلبرینگ‌های تقلبی می‌چرخد‌؟

چگونه از خرید بلبرینگ‌های تقلبی جلوگیری کنیم؟

خوشبختانه، شرکت‌ سون استار که با نام مرکز فروش بلبرینگ نیز فعالیت می‌کند سخت در تلاش است تا بلبرینگ‌های تقلبی را از بازار دور نگه دارند. این شرکت، محصولات را از درب کارخانه تحویل می‌گیرد و به بازار عرضه می‌کند. با این وجود، همچنان در بازار بلبرینگ‌های تقلبی پیدا می‌شوند. برای کاهش خطر خرید بلبرینگ‌های تقلبی، چند مورد وجود دارد که باید به آن‌ توجه کنید.
  • بلبرینگ را از توزیع کنندگان مجاز خرید کنید، توزیع کنندگان مجاز با شرکت‌های بلبرینگ در ارتباط هستند.
  • بلبرینگ‌های معتبر معمولاً در بسته‌بندی‌های مارک دار با برچسب، شماره سریال و هولوگرافی عرضه می‌شوند.
  • بلبرینگ‌های اصلی دارای علامت‌های واضح و دقیق از جمله نام تجاری، شماره قطعه و سایر اطلاعات مرتبط هستند.
  • یاتاقان‌ها را از نظر نشانه‌هایی مانند سطوح و لبه‌های ناهموار یا علامت‌گذاری‌های ناسازگار بررسی کنید. بلبرینگ‌های با‌کیفیت باید دارای سطح صاف و ابعاد دقیق باشند.
  • بلبرینگ‌های معتبر اغلب با ضمانت ارائه می‌شوند. در صورت امکان صحت برگه ضمانت‌نامه را بررسی کنید.
  • قبل از خرید، در مورد شهرت فروشنده و نظرات مشتریان تحقیق کنید. از فروشندگانی با بازخورد منفی، بلبرینگ‌ نخرید.
  • مراقب قیمت‌های بسیار پایین تر نسبت به محصولات مشابه باشید. اگر قیمت بلبرینگ بسیار ارزان است، می‌تواند نشان‌دهنده بلبرینگ‌ تقلبی یا بی‌کیفیت باشد.

خرید بلبرینگ از مرکز فروش بلبرینگ سون استار

در گذشته، افراد بسیاری‌ برای خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران به آنجا مراجعه می‌کردند که زمان زیادی از آن‌ها می‌گرفت. امروزه برای خرید بلبرینگ دیگر نیاز نیست به بازار بروید و یک روز خود را صرف این کار کنید.
بهترین راه برای خرید بلبرینگ مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی بلبرینگ سون استار است. با سر زدن به سایت مرکز فروش بلبرینگ می‌توانید به انواع محصولات مرتبط با این قطعه دسترسی داشته باشید و محصول موردنظرتان را سفارش دهید
مزیت فروشگاه مرکزی بلبرینگ آن است که تمامی محصولات خود را با ضمانت‌نامه یکساله به‌فروش می‌رساند. در صورت خرابی بلبرینگ با کمتر از یکسال کارکرد، کافیست داغی آن را بیاورد و محصول جدید تحویل بگیرید. 
شما می‌توانید برای دریافت مشاوره یا ثبت سفارش با شماره تلفن همراه 09122136592 و یا شماره ثابت 02133957738 تماس بگیرید. همچنین، برای مشاهده لیست قیمت بلبرینگ سون‌ استار به سایت مرکز فروش بلبرینگ سر‌ بزنید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription