تاریخ انتشار:

روش گریس کاری بلبرینگ چگونه است؟

روش گریس کاری بلبرینگ چگونه است؟

روش گریس کاری بلبرینگ چگونه است؟

بلبرینگ دارای اجزای متحرکی است که در معرض سایش و خوردگی قرار دارند به‌همین دلیل، مهم است سطح یاتاقان را از این مشکلات محافظت کنید. مهم‌ترین راه برای کاهش خرابی و بهبود عملکرد،‌ گریس کاری بلبرینگ است. با روانکاری بلبرینگ می‌توانید عمر قطعات را افزایش دهید و خودرویی با کارکرد بهتر داشته باشید. اگر از اهمیت روغن کاری بلبرینگ و روش انجام آن آشنا نیستید در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم.
'گریس کاری بلبرینگ


چرا باید بلبرینگ‌ را گریس کاری کنیم؟

روغن کاری بلبرینگ مزایایی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش بهره‌روی و بهبود عملکرد بلبرینگ اشاره کرد. دیگر مزیت‌های گریس کاری بلبرینگ عبارتند از:

1.    محافظت در برابر خوردگی

یکی از بزرگترین مشکلات قطعات فلزی و به‌خصوص بلبرینگ‌ها خوردگی‌ است که می‌تواند معضلات زیادی از جمله توقف ناگهانی خودرو را ایجاد کند. روغن کاری بلبرینگ از توقف عملکرد قطعات جلوگیری می‌کند و خودرو بهتر به کار خود ادامه می‌دهد.

2.    فراهم کردن انتقال حرارت

بلبرینگ در معرض گرمای ناشی از برخورد اجزا به‌ یکدیگر قرار دارد. با گریس کاری بلبرینگ، خطر اصطکاک و گرم شدن بیش از اندازه کاهش می‌یابد، چراکه گریس  حرارت را منتقل می‌کند.

3.    محافظت از آلاینده‌ها

آلودگی‌های محیطی طیف وسیعی از مشکلات را برای بلبرینگ ایجاد می‌کنند. با استفاده از گریس مناسب، بلبرینگ را از این آلاینده‌ها دور‌ نگه خواهید داشت.

4.    ایجاد مانع بین اجزا

اجزای بلبرینگ توپی به‌گونه‌ای کار می‌کنند که موجب اصطکاک می‌شوند. روغن کاری بلبرینگ مانعی بین سطوح ایجاد می‌کند و باعث بهبود کارایی و جلوگیری از خرابی‌های غیر ضروری می‌شود.

در انتخاب گریس بلبرینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

گریس‌ها در شکل‌های مختلفی از جمله نیمه مایع و حالت جامد وجود دارد که هریک دارای سفتی و غلظت متفاوتی هستند. آنچه که غلظت گریس‌هایی را که در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ وجود دارد تعیین می‌کند مقدار غلیظ کننده‌ یا صابون‌های فلزی داخل آن است. در هنگام خرید گریس بلبرینگ بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
●    ویسکوزیته روغن پایه؛ مقدار غلظت گریس بلبرینگ را ویسکوزیته آن می‌گویند که با افزایش دما رقیق می‌شود و با کاهش دما غلیظ خواهد شد. این ویژگی بر کار کردن راحت‌تر اجزای بلبرینگ تاثیرگذار است.
●    سفتی گریس؛ گریس‌ها از نظر سفتی دارای درجات مختلفی هستند که به آن‌ها NLGl یا نفوذپذیری می‌گویند و بین سه صفر تا شش دسته‌بندی می‌شوند.
●    دمای کارکرد گریس؛ این ویژگی‌های دمایی را که گریس در آن کار می‌کند نشان می‌دهد. به‌طور مثال، گریس‌هایی با دمای حرارتی بالا برای شرایط‌ آب‌وهوایی گرم یا دستگاه‌هایی که گرمای زیادی تولید می‌کنند، مناسب است.
●    خاصیت ضد خوردگی؛ که از زنگ زدن فلزات جلوگیری می‌کند و عمر قطعات را افزایش می‌دهد.
'روغنکاری بلبرینگ

انواع روش‌های روغن کاری بلبرینگ

برای انجام روغن کاری بلبرینگ روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها می‌‌پردازیم:

1.    روانکاری پاششی

در این روش روغن کاری، روغن توسط قطعات متحرکی که در فواصل زمانی معین در روغن فرو می روند روی یاتاقان‌ها پاشیده می‌شوند و رایج‌ترین نوع روانکاری محسوب می‌شود. این گزینه کاربردی دمای عملیاتی را کاهش می‌دهد و برای یاتاقان‌هایی که در معرض سرعت‌های بالاتر قرار دارند، عالی است.

2.    روانکاری تغذیه اجباری

یاتاقان‌هایی که با سرعت بالا کار می‌کنند و تحت بارهای سنگین قرار دارند باید از اصطکاک محافظت شوند. افزایش دما باعث می‌شود روغن بسیار سریعتر تجزیه شود و خطر آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد. یک سیستم روانکاری با تغذیه اجباری از یک پمپ برای توزیع روغن برای یاتاقان استفاده می‌کند.

3.    روانکاری قطره‌ای

در این روش که به آن نقطه روغن یا سیستم تغذیه گرانشی نیز می‌گویند از ترکیب هوای فشرده و‌ روغن برای اندازه‌گیری روغن در فواصل زمانی تعیین شده استفاده می‌‌شود. این روش برای روغن‌هایی با ویسکوزیته بالا کاربرد دارد.

روش گریس کاری بلبرینگ چگونه است؟

روغن کاری بلبرینگ باید با دقت انجام‌ شود تا روغن‌ به‌خوبی به تمامی اجزای یاتاقان برسد. برای گریس کاری درست طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله۱: تمیز کردن بلبرینگ

در‌ ابتدا باید روغن و گریسی که روی یاتاقان وجود دارد به‌طور کامل پاک شود؛ زیرا تمیز نکردن، عمر بلبرینگ را کاهش می‌دهد. برای این‌کار می‌توانید از محلولی مانند ایزوپروپیل الکل استفاده‌ کنید‌.

مرحله۲: استفاده از گریس به مقدار مناسب

گریس به شما کمک می‌کند تا تمام سطوح‌ بلبرینگ به‌درستی روغن‌کاری شوند. مقدار دقیق گریس موردنیاز‌ را می‌توانید از سرعت عملیاتی، طراحی و فضای خالی بلبرینگ پیدا کنید.

مرحله۳: مشخص کردن فضای آزاد بلبرینگ

مقدار پر کردن مناسب معمولاً به‌عنوان درصدی از فضای خالی بلبرینگ تعیین می‌شود که با مراجعه به نمودارهای منتشر شده توسط سازنده بلبرینگ می‌توانید آن‌را پیدا کنید.

مرحله۴: اجرای صحیح

اجرای درست روغن‌ کاری بلبرینگ دارای اهمیت زیادی است،‌ اگر به درستی انجام نشود، ممکن است با روغن زیاد و دمای عملیاتی بیش از حد مواجه شوید. اگر به درستی اجرا شود از مشکلات آتی جلوگیری خواهد کرد.

مهم‌ترین اشتباهات در‌ هنگام گریس کاری بلبرینگ

روغن کاری بلبرینگ باید بادقت انجام شود و میزان درستی از گریس مورد استفاده قرار گیرد. چراکه بکار بردن روغن به اندازه زیاد موجب افزایش اصطکاک و بالا رفتن دمای عملیاتی می‌شود و عمر قطعات را کاهش می‌دهد.
اشتباه مهم بعدی که روغن کاری بلبرینگ درنظر گرفته نمی‌شود عدم داشتن یک برنامه منظم برای روان‌ کاری و‌ پایبندی به آن است‌. شما باید به‌طور مداوم روغن بلبرینگ را چک کنید و‌ طبق برنامه گریس‌ کاری بلبرینگ را انجام دهید.

خرید گریس بلبرینگ از فروشگاه سون استار

به‌دلیل اهمیت بالای بلبرینگ در خودرو، این قطعه باید به‌طور مداوم روغن‌ کاری شود تا عملکرد صحیحی داشته باشد. بلبرینگ سون استار که یک‌ بلبرینگ فروشی در تهران محسوب می‌شود، به‌عنوان‌ مرکز فروش بلبرینگ انواع گریس‌ بلبرینگ را عرضه می‌کند.
فروشگاه مرکزی بلبرینگ، محصولات مختلف دیگری از جمله بلبرینگ skf، بلبرینگ چرخ جلو، بلبرینگ ارزان قیمت، بلبرینگ پالایشگاه و… را به فروش می‌رساند‌. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه لیست قیمت سون استار محصولات مختلف این فروشگاه را مشاهده کنید و سفارش دهید.
اگر می‌خواهید برای خرید گریس بلبرینگ از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ اقدام کنید با شماره تلفن همراه 09122136592 و یا شماره ثابت  02133957738 تماس بگیرید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription