تاریخ انتشار:

گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو

گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو
تمامی کسانی‌که وسیله نقلیه دارند از اهمیت تعویض روغن‌ موتور آگاه هستند، اما گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو پژو ۴۰۵، پراید و سایر خودروها اغلب نادیده گرفته می‌شود. در همین رابطه مهم است بدانید برای دستیابی به خودرویی بدون مشکل و سالم باید به‌صورت دوره‌ای به تعمیر و نگهداری خودروها از جمله بلبرینگ بپردازیم. گریس کاری بلبرینگ باید هر ۱۲۰۰۰ هزار کیلومتر یا هر ۱۲ ماه انجام شود. اگر می‌خواهید از خراب شدن خودرو جلوگیری کنید باید گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو پراید و سایر وسایل نقلیه را در اولویت قرار دهید. 

مزایای گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو چیست؟

گریس کاری بلبرینگ skf ‌و سایر برندها دارای مزایای زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش اصطکاک

    گریس کاری مناسب، اصطکاک بین قطعات متحرک را به حداقل می‌رساند و به جلوگیری از سایش و پارگی کمک می‌کند.

  • اتلاف گرما

    گریس کاری در دفع گرمای تولید شده در اثر اصطکاک موثر است و خطر گرم شدن بیش از حد را کاهش می‌دهد.

  • طول عمر بیشتر

    بلبرینگ‌های گریس کاری شده، بیشتر دوام می‌آورند و نیاز به خرید محصول جدید را کاهش می‌دهند.

  • بهبود عملکرد

    یاتاقان‌های گریس کاری شده به چرخش چرخ‌ها کمک می‌کنند و عملکرد و هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشند.

  • محافظت در برابر خوردگی

    روان کننده‌ها اغلب حاوی مواد افزودنی هستند که به محافظت از یاتاقان‌ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی به‌ویژه در محیط‌های خشن کمک می‌کنند.

  • کاهش نویز

    گریس کاری کافی، صدای ناشی از حرکت یاتاقان‌ها را کاهش می‌دهد و به یک سواری آرام‌تر منجر می‌شود.

نحوه گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو

برای گریس کاری چرخ جلو بلبرینگ‌های مرکز بلبرینگ تهران به چند ابزار ساده دستی، جک، گریس مخصوص بلبرینگ و مقداری حلال نیاز دارید. لازم به‌ذکر است که در اینجا از گریس‌ کاری بلبرینگ‌های سالم صحبت کنیم بنابراین، اگر در حین جداسازی متوجه شدید که بلبرینگ‌ها وضعیت خوبی ندارند باید برای خرید محصول جدید به بلبرینگ فروشی عمده در تهران مراجعه کنید. در ادامه گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو را به‌طور مفصل شرح می‌دهیم:
گریس کاری بلبرینگ چرخ جلو

  1. شما می‌توانید بدون برداشتن چرخ و درام‌ ترمز از توپی،‌ گریس کاری بلبرینگ سون استار را انجام دهید، اما با برداشتن آن‌ها کارتان راحت‌تر می‌شود.‌ اگر درام ترمز به توپی چسبیده است با چند ضربه سبک و‌ چکش و‌ کشیدن همزمان درام می‌توانید آن‌را آزاد کنید.
  2. در خودروهایی که به ترمز دیسکی جلو مجهز هستند با برداشتن دو پیچ‌ اتصال می‌توانید کالیپر را بردارد.
  3. هنگامی‌که کولیس آزاد شد با کمک سیم سنگین و آویز کت، کولیس را از بازو A بالا ببرید تا کالیپز از شیلنگ ترمز آویزان نشود.
  4. با کمک یک پیچ گوشتی، درپوش گردوغبار را بردارید.  سنجاق قفل کننده مهره قلعه را صاف کنید و آن‌را خارج سازید. اگر قبلا مهره چرخ جلو را تنظیم نکرده‌اید قبل از برداشتن از محکم بودن آن مطلع شوید.
  5. با برداشتن مهره قلعه، توپی‌ را بیرون بکشید و مواظب باشید تا بلبرینگ چرخ بیرونی و واشر نگهدارنده در جای خود ثابت بمانند. بعد از برداشتن توپی‌ها، محل قرارگیری آن‌ها که از آلودگی پر شده است تمیز کنید.
  6. با کمک یک پیچ گوشتی بزرگ، مهر و موم گریس بلبرینگ را بردارید.‌
  7. با استفاده از حلال تمیزکننده قطعات، تمامی گریس‌هایی که داخل بلبرینگ‌های فروشگاه مرکزی بلبرینگ قرار دارد، تمیز کنید.‌ فرایند تمیز کردن را باید حداقل یکبار با حلال انجام دهید. اگر دستگاه‌های هوای فشرده در دسترس است، می‌توانید از آن‌ برای خشک کردن یاتاقان استفاده کنید، اما این هوا نباید بلبرینگ‌ها را بچرخاند؛ زیرا بلبرینگ آسیب می‌بیند.
  8. برای تمیز کردن کامل بلبرینگ‌های خریداری شده از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ بعد از تمیز کردن یاتاقان‌ها و توپی با حلال شوینده، آن‌ها را با آب گرم و مواد شوینده فراوان بشویید.‌ بعد کف زدن با مقدار فراوانی‌ از آب آن‌ها را تمیز و خشک کنید.
  9. مقداری گریس بلبرینگ چرخ را روی تمام قسمت‌های یاتاقان بمالید.‌ یادتان باشد این کار را با حوصله انجام دهید و در این مرحله زیاده‌روی نکنید.
  10. با کمک یک تکه فلز مسطح، گریس جدید را به داخل توپی بزنید تا با آن همسطح شود. در این هنگام می‌توانید یاتاقان‌ها در جای خود نصب کنید.
  11. در هنگام نصب پوشش گردوغبار یادتان باشد که نباید این روکش را با گریس ببندید. برای نصب پوشش‌های گرد و غبار می‌توانید از چکش‌های لاستیکی استفاده کنید.


خرید بلبرینگ از مرکز فروش بلبرینگ 

بلبرینگ محصولی کاربردی محسوب می‌شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل، به‌طور روزانه افراد زیادی به قصد خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران به این‌ مکان روانه می‌شوند. اگر شما هم در جستجوی مرکزی برای فروش عمده بلبرینگ در تهران هستید، مرکز فروش بلبرینگ را به شما معرفی می‌کنیم. 
اگر به بازار بلبرینگ تهران سر‌ می‌زنید قطعا نام فروشگاه بلبرینگ سون استار را شنیده‌اید. این برند انواع بلبرینگ، رولبرینگ، گریس بلبرینگ و… را روانه بازار می‌کند‌. تمامی محصولات بلبرینگ‌ سون استار دارای ضمانتنامه یکساله است و در صورت خرابی پیش از موعد تعویض می‌شوند‌. برای ثبت سفارش می‌توانید با شماره تلفن 09122136592 و شماره ثابت 02133957738 تماس بگیرید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription