تاریخ انتشار:

عیب یابی و تعمیر بلبرینگ چرخ جلو و عقب

عیب یابی و تعمیر بلبرینگ چرخ جلو و عقب
اگر صدایی از خودروی در حال حرکت می‌شنوید که مانند سنگ زدن روی یک سطح فلزی است و نمی‌توانید آن‌را نادیده بگیرید احتمالا باید به‌فکر خرید از بلبرینگ فروشی در تهران و از بازار لوازم یدکی و عمده فروشی ها باشید. البته علائم خرابی بلبرینگ به اینجا ختم نمی‌شود بلکه نشانه‌هایی مانند لرزش فرمان و سایش لاستیک‌ها نیز وجود دارد. این موارد و بیشتر از آن‌ها علائم خرابی بلبرینگ چرخ جلو و عقب خودرو هستند که باید جدی بگیرید. چراکه خرابی بلبرینگ می‌تواند عواقب فاجعه‌باری همچون ترکیدن لاستیک در حین رانندگی را به بار بیاورد.

علائم خرابی بلبرینگ چرخ

مهم‌ترین هشداری که در هنگام خرابی بلبرینگ چرخ جلو و عقب بروز می‌کند، صدای خراش است. این‌ صدا مخصوصا زمانی‌که به آرامی حرکت می‌کنید خود را نشان می‌دهد. صدایی شبیه به برخورد فلز به فلز که به‌دلیل خراشیدن بلبرینگ‌های معیوب روی بدنه و توپی چرخ ایجاد می‌شود. اگر فقط بلبرینگ چرخ جلو خراب شود، چرخاندن فرمان به ایجاد صدایی بیشتر منجر خواهد شد.

علت خرابی بلبرینگ چرخ

مهم‌ترین علت خرابی بلبرینگ‌های‌ فروشگاه اینترنتی بلبرینگ، ضربه است. زمانی‌که لاستیک‌ها در جاده با یک جسم سخت برخورد می‌کنند، یاتاقان‌های بازار بلبرینگ تهران آسیب می‌بینند. در نتیجه مهروموم‌ها شکسته یا خراب می‌شوند و آلودگی و رطوبت وارد‌ توپی خواهد شد که خرابی بلبرینگ‌ها را در‌ پی دارد.‌ از موارد دیگری‌ که به باعث خرابی زودرس بلبرینگ‌ها می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • لاستیک خراب یا نامتعادل 
  • قطعات فرسوده یا شکسته سیستم تعلیق 
  • لاستیک‌هایی با کیفیت پایین
به‌طور کلی، وجود ساییدگی در قطعات یا لاستیک به توپ، میله‌های اتصال، پایه‌ها و سایر اجزای بلبرینگ‌های مرکز بلبرینگ تهران آسیب وارد می‌کند. فرسودگی توپی یاتاقان یکی دیگر از عوامل خرابی بلبرینگ بشمار می‌رود که براثر اصطکاک ایجاد می‌شود.

نحوه تشخیص خرابی بلبرینگ

هنگامی‌که وجود خرابی در بلبرینگ برایتان محرز شد باید به یک مکانیک خودرو مراجعه کنید تا به تعمیر یا تعویض بلبرینگ بپردازد. در مکانیکی از روش‌های مختلفی برای پیدا کردن خرابی بلبرینگ چرخ استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به میکروفن‌های جهت دار و اولتراسوند اشاره کرد.
با این وجود، همچنان روش‌های ساده‌تری نیز برای تشخیص خرابی بلبرینگ‌های بلبرینگ فروشی تهران وجود دارد که گوش دادن‌ به صدای توپی چرخ‌ یک خودروی در‌حال حرکت مهم‌ترین‌ آن است. وقتی خودرو‌ با سرعت بسیار کم‌ حرکت می‌کند، صدای برخورد دو فلز به‌یکدیگر به گوش می‌رسد که با دقت به آن‌ می‌توان مشکل را پیدا کرد.
عیب یابی و تعمیر خودرو

نحوه تعویض بلبرینگ چرخ

تعویض بلبرینگ چرخ جلو کار دشواری نیست مخصوصا در خودروهای مدرن که از یاتاقان‌های پیچ و مهره‌ای یا فشرده استفاده می‌کنند. برای این کار باید ابزار مناسب در دست داشته باشید و سپس طبق مراحل زیر پیش بروید:
  • ماشین را در یک سطح صاف و ایمن قرار دهید و‌ چرخ‌هایی را که کار نمی‌کنند با گیره چرخ محکم کنید.
  • مهره‌ها را باز کنید و از جک برای بلند کردن لاستیک استفاده کنید.
  • بعد باز کردن مهره‌ها، لاستیک را خارج سازید.
  • به‌وسیله آچار سوکت، کالیپر ترمز را خارج سازید.
  • پوشش گردوغبار مهره قلعه را خارج سازید. پوشش گردوغبار یک درب پلاستیکی است که از اجزای موتور محافظت می‌کند و با کولیس جدا می‌شود.
  • در این مرحله، بلبرینگ بیرونی و روتور را بردارید، برای شل کردن آن‌ها می‌توانید از پتک لاستیکی استفاده کنید.
  • در اینجا پیچ هاب را باز کنید و توپی قدیمی را که بلبرینگ چرخ در پشت آن قرار دارد از جا خارج سازید.
  • حال برای دسترسی به بلبرینگ‌ها باید مجموعه هاب را جدا کنید.
  • بلبرینگ‌های چرخ جدید را نصب کنید و با کمک یک چکش پایه‌ها را در جای خود قرار دهید.
  • در این مرجله باید مقدار مناسبی گریس به بلبرینگ بزنید و از تراز بودن آن مطمئن شوید.
  • در‌ آخر همه قطعات را دوباره نصب کنید و خودرو را از جک پایین آورید.

نکات مهم نصب بلبرینگ چرخ

برای نصب مجدد بلبرینگ سون استار به ابزارهای ویژه‌ای نیاز دارید تا نیروی یکنواخت به یاتاقان وارد سازد. اگر مکانیک فقط به یک طرف یاتاقان ضربه بزند به بلبرینگ آسیب وارد می‌شود. استفاده از یک فیکسچر مناسب بسیار مهم است تا نیروی وارد شده توسط پرس یا چکش به‌طور یکنواخت به هر دو سطح و اطراف بلبرینگ اعمال شود.
این ابزارها از انتقال نیروی نصب به اعضای غلتشی بلبرینگ جلوگیری می‌کنند. علاوه‌بر نصب، آماده سازی محل قرارگیری بلبرینگ نیز بسیار مهم است. هر گونه شن، خوردگی یا آلودگی روی سطح باعث ایجاد ساییدگی یا آسیب‌های دیگر به این سطوح می‌شود و عملکرد بلبرینگ را با مشکل مواجه می‌کند یا عمر مفید آن را کاهش می‌دهد.

خرید بلبرینگ چرخ جلو از فروشگاه مرکزی بلبرینگ

بلبرینگ محصولی است که در صورت خرابی باید به‌سرعت تعویض شود تا وسایل نقلیه یا دستگا‌ه‌ها بدون مشکل به کار خود ادامه‌ دهند. مرکز فروش بلبرینگ در بازار تهران، فروشگاهی حضوری و آنلاین است که انواع یاتاقان و کاسه نمد را به‌فروش می‌رساند.
در این مرکز، تمامی محصولات با ضمانتنامه یکساله واقعی عرضه می‌شوند. بنابراین، نگران خرابی پیش از موعد آن‌ها نباشید. برای برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره‌ همین الان با شماره تلفن 09122136592 و شماره ثابت 02133957738 تماس بگیرید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription