تاریخ انتشار:

بلبرینگ دستگاه واکس میوه

بلبرینگ دستگاه واکس میوه

بلبرینگ دستگاه واکس میوه

دستگاه واکس میوه، دستگاه شستشوی انواع میوه، دستگاه بسته‌بندی میوه، دستگاه سورتینگ میوه، دستگاه آبدرمانی مرکبات و ... ماشین آلات صنعتی هستند که در رسیدن یک محصول با کیفیت، سالم و تازه به دست مصرف کنندگان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در صنعت تولید این دستگاه‌ها، بلبرینگ‌ها حرف اول را می‌زنند این دستگاه ها به دلیل کار مداوم نیاز به سرعت بالا و سر وکار داشتن با آب و حرارت و مواد شوینده نیاز به بلبرینگ‌های خاص، مناسب و با کیفیتی دارند که می‌توان آنها را از طریق فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز تهیه کرد.

فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
*دانلود لیست قیمت بلبرینگ سون استار 

بلبرینگ واکس میوه

واکس میوه چیست و چه کاربردی دارد؟

از واکس سیب و واکس پرتقال بیشتر شنیده‌ایم، واکس‌ها ظاهر براق و تمیزی به میوه‌ها می‌دهند و باعث دوام آنها می‌شوند.

همیشه سوال اینجاست واکس میوه چیست و چه کاربردی دارد؟  

طبق گفته دانشمندان که در زمینه پوشش‌های خوراکی تحقیقاتی انجام داده‌اند ، "استفاده از روکش‌های نامرئی، بی رنگ، بی بو و بی‌مزه" یکی از مهمترین پیشرفت‌های صنعت کشاورزی امروزی محسوب می‌شود زیرا از این ماده برای نگه داشتن مواد غذایی تازه، سالم و خوشمزه استفاده می‌شود. 

این نتیجه‌گیری جدیدی نیست! استفاده از واکس در صنعت غذایی از اواسط دهه 1980 هنگامی که تنها 10 شرکت بر بازار تسلط داشتند، به طرز چشمگیری گسترش یافته است.

دکتر Attila Pavlath، یکی از فعالان برجسته صنعت میوه و تره‌بار، پیش‌بینی می‌کند: "استفاده از روکش‌های خوراکی احتمالاً در آینده به طرز چشمگیری گسترش خواهد یافت، زیرا مصرف کنندگان بیشتر به دنبال غذاهایی هستند که به حداقل آماده‌سازی نیاز داشته باشند مانند میوه‌های خرد شده و سالادهای از پیش آماده  شده " اما چرا؟

میوه‌ها و سبزیجات پس از شستشو واکس طبیعی خود را از دست می‌دهند و خورد کردن آنها باعث از دست دادن آب میان‌بافتیشان می‌شود پس باید پس از چیدن از آنها نگهداری کرد تا دوام بیشتری داشته باشند.
در واقع نگهداری از آنها که از طریق واکس میوه انجام می‌شود که در شاخه‌ای از کشاورزی به نام فیزیولوژی پس از برداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد، در شاخه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی نیز دستگاه‌هایی برای کمک به حفظ تازگی میوه‌های چیده شده وجود دارند مانند دستگاه واکس زن میوه، حوزه ماشین آلات صنعتی بسیار گسترده و رو به پیشرفت است زیرا نیاز نوع بشر روز به روز افزون‌تر می‌گردد و خواسته‌ها متفاوت‌تر.
شاید سال‌های پیش روی پیشخوان میوه فروشی‌ها نمی‌توانستیم میوه‌های استوایی رسیده و لذیذ را ببینیم اما این روزها به مدد علم و صنعت و تکنولوژی شاهد این موضوع هستیم، دستگاه واکس میوه بر روی سطح انواع مختلفی از آنها پوششی قرار می‌دهد تا از فساد و کاهش وزن آنها جلوگیری کند و ما بتوانیم انواع میوه‌ها را روی پیشخوان مغازه‌ها ببینیم، چرخش بلبرینگ دستگاه واکس میوه است که این امکان را برای ما فراهم می‌کند.

تاریخچه واکس میوه و تاریخچه بلبرینگ دستگاه آن

پاسخ به این سؤال آسان نیست زیرا مواد مورد استفاده در ساخت این روکش‌ها با گذشت زمان در حال گسترش است. بازرگانان چینی از روکشهای خوراکی برای نگهداری مرکبات استفاده می‌کردند، تا مرکبات سالم و تازه و آبدار را بر روی میز امپراطور قرار دهند.

از آغاز قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی، از یک نوع موم برای جلوگیری از کوچک شدن سریع و بهبود ظاهر میوه استفاده می‌شد و تا دهه‌های 1920 و 1930 میلادی، این روند برای تجارت میوه و تره بار قابل قبول شده بود. 

طبیعتا در این سال‌ها از ماشین آلات برای کاری مانند آغشته کردن میوه‌ها به موم استفاده نمی‌شد و میوه‌ها پس از برداشت و شستشو به وسیله دست به این مواد آغشته می‌شدند، اما امروزه تمامی این مراحل به وسیله دستگاه واکس میوه انجام‌می شود. 

حتی قبل از به وجود آمدن چرخ استفاده از بلبرینگ‌ها رواج داشته، گذشتگان برای جابجایی وسایل بزرگ از چوب‌های گرد در زیر آنها استفاده می‌کردند، ابتدا بلبرینگ‌ها از جنس چوب و سنگ بودند و سپس تبدیل به قطعاتی فلزی شدند.
در طول قرن بیستم با رونق خودروسازی و ماشین‌آلات صنعتی ساخت بلبرینگ‌های صنعتی نیز پیشرفت چشمگیری داشت. مثلا بلبرینگ دستگاه واکس میوه به گونه‌ای ساخته شده تا کارکرد این دستگاه را سریع‌تر، کامل‌تر، دقیق‌تر و بهتر نماید.

با توجه به تغییر در شیوه‌های کشت، ژنتیک و نوآوری مردم عادت به خرید میوه‌های تمیز و براق دارند و خرید چنین محصولاتی نیز بیشتر شده است با این رشد روزافزون نیاز به دستگاه‌هایی که بتوانند سریع‌تر چنین میوه‌هایی را آماده کنند بیشتر شده و در این بین نیاز به بلبرینگ صنعتی به کار رفته در آنها مثل بلبرینگ دستگاه واکس میوه نیز افزایش پیدا کرده است.

در همین سایت رولبرینگ دستگاه سنگ شکن را نیز بخوانید

واکس میوه از چه موادی تشکیل شده؟

موم کارنابا، موم نخل مومی سخت و در عین حال شکننده و با نقطه‌ی ذوب بالا است که در صنعت کاربرد دارد. موم نخل از برگ درخت نخل برزیلی گرفته می‌شود و به نام‌های موم برزیلی و موم کارنابا به انگلیسی (Carnauba wax) هم نامیده می‌شود.
موم کارنابا از واکس‌های اصلی برای پوشش‌دهی میوه است. اما این گروه دربرگیرنده نیشکر، لاک، رزین، نشاسته، آلژینات، کاراگینان، گلوتن، آب پنیر، موم زنبورعسل و ترکیبی از موم‌های پارافین است، که قبل از بسته‌بندی و حمل میوه، با استفاده از اسپری یا غوطه‌وری میوه‌ها در حمام‌های موم در دستگاه واکس میوه انجام می‌شود.
البته که دستگاه واکس میوه این مراحل را ساده‌تر کرده و واکس از طریق فرچه‌هایی که به وسیله بلبرینگ خود تنظیم مانند بلبرینگ snl یا بلبرینگ sn می‌چرخند به سطح میوه زده می‌شود و گاهی واکس بر روی میوه اسپری می‌شود اسپری‌ها به وسیله بلبرینگ‌ها به چرخش درآمده و تمام سطح میوه را آغشته می‌کنند بدون اینکه نقطه کوری باقی بگذارند.

واکس‌ها برای مقاصد مختلفی استفاده می‌شوند از واکس براق کننده میوه گرفته تا واکس نگهدارنده میوه و هر کدام ترکیبات خاص خود را دارند، و هر میوه ای واکس مربوط به خود را دارد مانند: واکس سیب، واکس پرتقال، واکس لیمو ترش، واکس سیب زمینی و ...

چگونه می‌توان عمر میوه و بلبرینگ دستگاه واکس میوه را افزایش داد؟

در مورد این واقعیت که جامعه می‌خواهد میوه و سبزیجات به نظر تازه و خوشمزه برسند شکی نیست، به روزرسانی‌های بیولوژیکی امروزه قدرت واکس میوه را افزایش داده است و طبیعتا ما با میوه‌ها و سبزیجات بادوام بیشتری روبرو هستیم. از زمان اختراع این فرآیند در سال 1922 توسط Ernest Brogden، ظاهر فقط یکی از اهدافی بود که در باربری کشتی‌ها به آن توجه می‌شد.

وکسینگ میوه عمر محصول را طولانی‌تر می‌کند زیرا این روکش باعث محافظت از پوست در برابر تأثیرات محیطی می‌شود. پوست راهی برای از دست دادن آب میوه و پوسیدگی آن است پس محافظت از آن توسط واکس جلوی هر دو این موارد را می‌گیرد.
رشد غالب محصولات امروزی با قارچ کش‌ها مهار می‌شود، ترکیباتی که به معنای واقعی کلمه باعث به تاخیر انداختن رسیدن محصول می‌شوند و برخی از واکس‌ها نیز بسیار قوی هستند، می‌توانند هنگام سفر محصول از مزرعه به فروشگاه، مانع پلاسیده شدن میوه و سبزیجات شوند.
کشاورزان می‌توانند دستگاه واکس زن میوه را خریداری کرده یا محصولاتشان را به جایی ببرند که عملیات بسته‌بندی و واکس زدن محصول انجام می‌شود. اگر خریدار این دستگاه ها هستند باید به فکر تهیه لوازم و قطعات جانبی آنها نیز باشند مثل بلبرینگ دستگاه واکس میوه که می‌توانند از مرکز فروش اینترنتی بلبرینگ تهیه نمایند.

خرید بلبرینگ دستگاه واکس میوه

باغداران مازندرانی ممکن است در یک روز 2 تا 10 تن مرکبات را روانه بازار کنند این حجم از کار نشان دهنده نیاز جدی به ماشین‌آلات در این عرصه است. مانند دستگاه واکس زن میوه که البته با این حجم محصول خراب شدن آن اجتناب ناپذیر است بنابراین نیاز خرید قطعاتی مانند بلبرینگ به شکل اینترنتی بسیار احساس می‌شود.
وجود یک فروشگاه آنلاین بلبرینگ مانند فروشگاه آنلاین مرکز بلبرینگ به سرعت بخشی به کار کمک می‌کند چرا که مرکز فروش بلبرینگ محصولات خریداری شده را در هر نقطه‌ای از ایران که باشید به شما تحویل خواهد داد.

در دستگاه واکس میوه باید شیلنگ، ظروف و نازل هایی که به صورت کاملا مساوی واکس را برای پوشاندن هر قطعه میوه بر روی سطح آن پخش می کنند وجود داشته باشند، همچنین این دستگاه‌ها طوری طراحی شدند که از طریق انواع بلبرینگ سری‌هایشان جایگزین می‌شود تا اگر سری نازلی از کار افتاد میوه‌ای بدون پوشش واکس از دستگاه خارج نشود.

گاهی دستگاه واکس میوه به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاهی دستگاه‌های سورتینگ میوه قسمتی نیز برای وکسینگ دارند.

آیا میوه خود را به بلبرینگ دستگاه واکس میوه بسپاریم؟

سازمان غذا و دارو باید موم‌های استفاده شده در وکسینگ میوه‌ها را تایید کرده باشد زیرا استفاده از مواد تایید نشده و ناسالم می‌تواند روی سلامت مصرف کننده اثرگذار باشد.
هر چند این روزها می‌شنویم از موادی مانند پارافین به عنوان واکس میوه استفاده می‌شود که سرطان زا هستند و بسیاری معتقدند که واکس میوه هرچه که باشد خطرناک است اما جهاد کشاورزی بارها و بارها اعلام کرده این مواد اگر به تایید رسیده باشند و استاندارد باشند هیچ مشکلی به وجود نخواهند آورد. 

بلبرینگ واکس میوه


چه نوع محصولی را می‌توانید واکس بزنید؟

در دانشگاه میشیگان در رشته کشاورزی، موضوع واکس میوه کسب و کاری جدی است، بنابراین سازمان غذا و دارو آمریکا FDA لیستی از محصولاتی ارائه داده که می‌توان بر روی آنها از واکس‌های خوراکی استفاده کرد.
سوال اینجاست آیا محصول شما در این لیست قرار دارد؟ این محصولات عبارتند از: سیب، آووکادو، فلفل، قارچ کوهی، خیار، بادمجان، گریپ فروت، لیمو ترش، لیمو شیرین، خربزه، پرتقال، جعفری، هلو، آناناس، کدو تنبل، کدو، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، شلغم.

مزایای واکس میوه

نیازی نیست که به دنبال پیدا کردن لیست طولانی مقالات و مطالعاتی باشید که حاوی مقادیر حیرت آور زباله‌های مواد غذایی در جهان است. حقیقت غم انگیز، به گفته شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC)، این است که حدود 40 درصد از محصولات رشد یافته هرگز به بازار عرضه نمی‌شوند و آمریکایی‌ها حدود 52 درصد از تولید را از دست می‌دهند.

وقتی در جستجوهای گوگل شاهد کلید واژه‌هایی مانند هلوی گرد، هلوی درشت و هلوی یک اندازه هستیم باید منتظر این نیز باشیم که میزان هدر رفت محصولات کشاورزی و باغی با جستجوی چنین کلید واژه‌هایی افزایش یابد. چرا که این موضوع نشان دهنده این است که مردم میوه‌هایی را که در این تقسیم‌بندی قرار نمی‌گیرند نمی‌خواهند.
بنابراین این محصولات مدت زمان بیشتری در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها باقی خواهند ماند و شاید هیچ وقت خریده نشوند و این یعنی آنها روزی به زباله تبدیل خواهند شد. پس با افزایش طول عمر آنها می‌توان از هدر رفتشان جلوگیری کرد.

بنابراین لزوم استفاده از ماشین آلاتی مانند دستگاه واکس میوه و استفاده از بلبرینگ‌های صنعتی آن پررنگ‌تر می‌شود، تا زباله‌های ناشی از فساد میوه جات و سبزیجات را به حداقل رساند.

آیا واکس میوه سرطان زاست؟

شما تکلیف خود را انجام داده‌اید و از موتور جستجوی مورد علاقه خود برای اطمینان خاطر استفاده می‌کنید که تصمیم شما برای واکس کردن محصولتان معقول است تا زمانی که به عناوین هشدار دهنده می‌رسید مانند:
واکس میوه باعث ایجاد سرطان می‌شود!
غذاهایی با پوشش واکس بخورید و بیمار شوید!
این کمپین‌های منفی سازندگان واکس میوه را بسیار به وحشت انداخته‌اند، آنها برای آرام کردن ترس‌های عمومی سعی کرده‌اند تا با برندینگ محصولات خود ترس مردم را نسبت به واکس میوه از بین ببرند.

اما مانند بیشتر ترس‌های ایجاد شده در فضای مجازی همیشه اطلاعاتی نیز منتشر می‌شوند تا بر آنها غلبه کنند. مثلا بسیاری از سایت‌های مطرح اظهار داشته‌اند كه واكس‌های غذایی صرفاً ایمن نیستند اما به دلیل آرایش شیمیایی و فرمولاسیون آنها، واکس‌ها قابل هضم نیستند. کارشناسان می گویند: "آنها بدون شکستن و جذب شدن از بدن انسان عبور می‌کنند."

چگونه واکس میوه را از بین ببریم؟

نتایج نشان می‌دهد شستشو کافی نیست اما در میوه‌هایی مانند مرکبات واکس پرتقال با پوست کندن آن از بین می‌رود و اگر عادت داریم میوه را با پوست بخوریم بهتر است این عادت را فراموش کنیم و میوه‌ها را پوست بگیریم به نظر این راه ساده‌ترین و بهترین راه از بین بردن واکس میوه است.

اما اگر دوست دارید میوه‌ای مانند سیب را با پوست بخورید ابتدا آنرا در آب گذاشته سپس روی آن آب داغ بریزید واکس میوه به شکل یک پوشش سفید رنگ بر روی سطح آن قابل دیدن است! مقداری جوش شیرین و آب لیمو ترش یا سرکه سفید و یا سرکه سیب را ترکیب کرده و روی سطح سیب بمالید سپس واکس را از روی سطح سیب بتراشید.

در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام راه را انتخاب کنید.


فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
*دانلود لیست قیمت برند سون استار فروشگاه هفت : فایل pdf


>> اخبار مرتبط:
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription