تاریخ انتشار:

چگونه بلبرینگ مناسب بخریم؟

چگونه بلبرینگ مناسب بخریم؟
یکی از دغدغه‌های مهم کسانی که با وسایل نقلیه و دستگاه‌های مختلف کار می‌کنند؛ خرید بلبرینگ مناسب برای آن‌ها است. بلبرینگ‌ها دارای مشخصاتی هستند که توجه به آن‌ها به شما کمک می‌کند تا قطعه موردنیازتان را سریع‌تر پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم تمامی روش‌های تشخیص بلبرینگ در هنگام  خرید از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ را برایتان شرح‌ دهیم بنابراین، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه نامگذاری بلبرینگ‌های skf

یکی از معروف‌ترین برندهای تولید بلبرینگ‌ در بازار، skf است که انواع مختلفی از بلبرینگ‌ها را به بازار روانه می‌سازد. شما می‌توانید در فروشگاه سون استار که یک بلبرینگ فروشی در تهران است، آن‌ها را پیدا کنید. 
بلبرینگ skf از نام‌گذاری مشخصی پیروی می‌کند که شناخت آن‌ها موجب می‌شود تا با آگاهی بیشتری برای خرید اقدام کنید. این یاتاقان‌ها دارای یک نام اصلی هستند که نوع و ابعاد استاندارد آن را مشخص می‌کند. 
این نامگذاری اولیه شامل 3، 4 یا 5 شکل یا ترکیبی از حروف و اشکال است که نوع یاتاقان، سری ابعاد و قطر سوراخ را به‌ترتیب نشان می‌دهد. لازم به‌ذکر است که نام اصلی، همراه با پسوند نشان‌دهنده ایجاد تغییراتی در طراحی داخلی بلبرینگ است.

تشخیص قطر سوراخ بلبرینگ

در شکل زیر، قطر سوراخ را بر حسب میلی‌متر تقسیم بر پنج نشان می‌دهد. برای یاتاقان‌هایی که قطر حفره‌ آن‌ها کوچکتر از 10 میلی‌متر و مساوی یا بزرگتر از 500 میلی‌متر است، قطر بدون کد قبل از یک خط مورب نشان داده می‌شود. برای مثال، یاتاقان 623 دارای قطر سوراخ 3 میلی‌متر و یاتاقان 618/8 دارای قطر سوراخ 8 میلی‌متر است. لازم به ذکر است که پسوندها برای نشان دادن تغییرات در بلبرینگ استفاده می‌شوند. آن‌ها از یک سیستم معین پیروی می‌کنند و به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. 

یاتاقان‌های با قطر سوراخ‌های 10، 12، 15 و 17 دارای کدهای زیر هستند: 
- 00 = 10 میلی‌متر
- 01 = 12 میلی‌متر
- 02 = 15 میلی‌متر
- 03 = 17 میلی‌متر.

چگونه بلبرینگ مناسب بخریم؟‌

وقتی برای خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران اقدام می‌کنید باید با شماره فنی و ابعاد بلبرینگ‌ها آشنا باشید. یاتاقان‌ها دارای یک نام فنی مشخص هستند که نوع و ابعاد استاندارد آن‌ها را مشخص می‌کند. این نامگذاری اولیه شامل ترکیبی از حروف و اشکال است. هر توپ، غلتک و یاتاقان ساده SKF دارای یک نام است که معمولاً در قسمت داخلی یا بیرونی دیده می‌شود (شکل زیر). این علامت، نوع یاتاقان، اندازه و سایر ویژگی‌ها را مشخص می‌کند و تمام چیزی است که هنگام سفارش نیاز دارید. اگر نمی‌توانید علامت را بخوانید با استفاده از روش‌های زیر می‌توان بلبرینگ را تشخیص دهید:
با دنبال کردن مشخصات دستگاه و مکان نصب بلبرینگ می‌توان به نوع آن پی برد.
ارسال عکس برای مرکز فروش بلبرینگ
اندازه گیری بلبرینگ
اندازه گیری بلبرینگ چگونه است

چگونه بلبرینگ را اندازه‌گیری کنیم؟

دسته بندی بلبرینگ و رولبرینگ شاید کمی گیج کننده باشد، یکی از راه‌های تشخیص آن‌ها هنگام خرید از فروشگاه مرکزی بلبرینگ، اندازه‌گیری این قطعات است که می‌توانید به‌صورت زیر‌ انجام دهید:
1. اندازه سوراخ و قطر بیرونی یاتاقان و عرض یا ارتفاع آن (شکل 2، 3 و 4)
2. به کاتالوگ skf مراجعه کنید، قطر سوراخ اندازه گیری شده را در ستون با عنوان "d"، سپس قطر بیرونی را در زیر "D" و عرض یا ارتفاع را در زیر "B"،‏ ‏"T" یا "H" بیابید.

هنگام نصب بلبرینگ باید به چه مواردی دقت کنید؟

یاتاقان‌های مرکز فروش بلبرینگ محصولاتی قابل اعتماد با عمر طولانی هستند، مشروط بر اینکه به درستی نصب و نگهداری شوند. نصب مناسب بلبرینگ نیاز به تجربه، مراقبت، دقت و ابزار مناسب دارد. اگر در هنگام نصب به آلاینده‌ها اجازه ورود داده شود حتی کارآمدترین درزگیرها و روان کننده‌ها نیز مانع از خرابی زودرس بلبرینگ نمی‌شوند. شما می‌‌توانید برای نحوه تمیز‌کردن بلبرینگ به مطلب چگونه بلبرینگ را تمیز کنیم مراجعه کنید. با رعایت چند توصیه ساده می‌توانید از خرابی این قطعه جلوگیری کرد.

نصب بلبرینگ

  • در صورت امکان، نصب باید روی میز کار مناسب و در محیطی خشک و عاری از گرد و غبار انجام شود. یاتاقان هرگز نباید در معرض آلاینده‌هایی مانند براده‌های فلزی، ماسه یا مایعات قرار گیرد. یادتان باشد فقط در موارد استثنایی باید بلبرینگ‌ها در خارج از اتاق‌ بسته نصب کنید.
  • در صورت عدم امکان جابجایی کامل ماشین آلات به محل مناسب، قسمت یا قطعات ماشین آلات دارای بلبرینگ باید به کارگاهی با شرایط عاری از آلودگی آورده شوند.
  • محل نصب باید تمیز باشد تمام قطعات از جمله مهر و موم باید مورد بررسی قرار گیرند. سوراخ‌ها و نشیمنگاه‌های یاتاقان روی شفت و محفظه باید تمیز شود.
  • کل دستگاه باید تمیز شوند، به‌ویژه در جاهایی که قرار است بلبرینگ‌ها نصب شوند.
  • بلبرینگ‌های SKF در بسته بندی اصلی خود به‌خوبی در برابر خوردگی محافظت می‌شوند. محیط بازدارنده زنگ که بلبرینگ‌ها با آن پوشانده شده‌اند، نیازی به جدا شدن ندارند. این سطوح را باید با یک پارچه آغشته به حلال نفتی پاک کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز بدون پرز خشک شود.

خرید بلبرینگ از مرکز فروش بلبرینگ

اگر قصد دارید به یک بلبرینگ فروشی در تهران سر بزنید، ما فروشگاه اینترنتی بلبرینگ سون استار را به شما توصیه می‌کنیم. در این فروشگاه هر بلبرینگی که نیاز دارید با ضمانت یکساله واقعی عرضه می‌شود. دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف پیدا کردن بلبرینگ کنید با مراجعه به  مرکز بلبرینگ تهران حتی می‌توانید بلبرینگ مدنظرتان را سفارش دهید‌ تا برایتان ساخته شود. 
برای مشاوره و سفارش در مرکز فروش بلبرینگ با شماره تلفن همراه 09122136592 و یا شماره ثابت 02133957738 تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار بگیرد. برای مشاهده لیست قیمت بلبرینگ سون‌ استار می‌توانید به سایت مرکز فروش بلبرینگ مراجعه کنید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription