تاریخ انتشار:

نحوه نصب و نگهداری بلبرینگ

نحوه نصب و نگهداری بلبرینگ

نحوه نصب و نگهداری بلبرینگ

بعد از انتخاب و خرید بلبرینگ از مرکز بلبرینگ، نحوه نصب و نگهداری آن، موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. برای نصب بلبرینگ، ابزارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن این قطعه را در جای خود قرار دهید. در‌ این مطلب از مرکز فروش بلبرینگ قصد داریم به معرفی این ابزارها بپردازیم و نحوه نگهداری از بلبرینگ را به شما آموزش دهیم بنابراین، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ابزارهای مورد استفاده برای نصب بلبرینگ

بعد از خرید بلبرینگ از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ نوبت به نصب آن می‌رسد. برای نصب  بلبرینگ skf ابزارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به شما کمک می‌کند تا به کارآمدترین روش، بلبرینگ را در جای خود قرار دهید. در ادامه به معرفی این ابزارها می‌پردازیم:

●    ابزار مکانیکی

کیت ابزار نصب بلبرینگ TMFT 33، برای یاتاقان‌هایی با قطر سوراخ از 10 تا 50 میلی متر و قطر خارجی از 26 تا 110 میلی متر استفاده می‌شود. این کیت شامل چکش با دسته فایبر گلاس و  روکش لاستیکی است. مجموعه آچار TMHN 7 برای مهره‌های قفلی و آداپتور در اندازه‌های 5 تا 11 مورد استفاده قرار می‌گیرد. آچارهای قلاب HN برای تمام مهره‌ها و آداپتور تا اندازه 40 و آچار ضربه‌ای، سری 7189(00)، برای تمام مهره‌ها و آداپتورهای از سایز 24 بکار می‌رود.

●    ‌ابزار هیدرولیک

مهره‌های هیدرولیک HMV برای رزوه‌هایی با قطر 50 میلیمتر، پمپ‌های روغن دستی 728619 و 729124 برای استفاده با مهره‌های هیدرولیک و تزریق روغن، کیت ابزار هیدرولیک 729101 B برای روش تزریق روغن،  پمپ روغن THAP با پنوماتیک برای حجم زیاد روغن، سیالات نصب LHMF 300 و LHDF 900 به‌عنوان رسانه فشار برای مهره‌های هیدرولیک و تزریق روغن ‌و لوازم جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا باید بلیرینگ‌ها را به‌طور مداوم بررسی کنیم؟

بلبرینگ‌هایی که از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ خریداری می‌‌کنید به‌دلایل زیر باید دائما مورد بررسی قرار بگیرند:
1.     تشخیص زودهنگام ساییدگی و خرابی: بازرسی‌های منظم امکان تشخیص زودهنگام هرگونه نشانه سایش، خوردگی یا آسیب‌دیدگی یاتاقان‌ها را فراهم می‌کند. شناسایی زودهنگام این موارد به جلوگیری از ایجاد مشکلات بزرگتر، کاهش زمان خرابی و تعمیرات پرهزینه کمک می‌کند.
2.    عملکرد بهینه: عملکرد مناسب بلبرینگ برای کارکرد بهتر ماشین آلات و تجهیزات ضروری هستند. نظارت مستمر بر این قطعه تضمین می‌کند که یاتاقان‌ها در شرایط خوبی قرار دارند و خطری وسیله نقلیه را تهدید نمی‌کند.
3.    ایمنی: یاتاقان‌های معیوب منجر به نقص یا خرابی وسیله نقلیه می‌شوند و ایمنی خودرو را به‌خطر‌ می‌اندازند. با بررسی منظم یاتاقان‌ها، می‌توان خطرات احتمالی را شناسایی و به سرعت برطرف کرد.
4.    صرفه جویی در هزینه: نگهداری و تعویض به‌موقع بلبرینگ، طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد و از خرابی‌های پرهزینه یا تعمیرات اضطراری جلوگیری می‌کند.
5.    حفظ تجهیزات: یاتاقان‌ها نقش مهمی در پشتیبانی از اجزای چرخان ماشین آلات دارند. با نظارت مداوم بر بلبرینگ‌ها، می‌توان طول عمر کلی تجهیزات را افزایش داد. برای آشنایی با خرید بلبرینگ مطلب چگونه بلبرینگ مناسب بخریم را مطالعه کنید.

نحوه نگهداری صحیح از بلبرینگ

اگرچه یاتاقان های غلتشی قطعاتی هستند که عمر مفید طولانی دارند، اما مانند سایر لوازم خودرو باید هر از چندگاهی بررسی شوند. برای بررسی بلبرینگ‌هایی که از یک بلبرینگ فروشی در تهران خریداری‌ کرده‌اید،‌ طبق روش زیر پیش بروید:

●    بررسی بلبرینگ در حال کار

برای نگهداری بهتر بلبرینگ باید قطعه در حال کار را به‌طور مداوم بررسی کنید. اگر آسیب دیدگی بلبرینگ در مراحل اولیه تشخیص داده شود، برای جلوگیری از توقف دستگاه می‌توان یاتاقان‌ها را به‌موقع تعویض کرد. طیف گسترده‌ای از تجهیزات و نرم‌افزارهای مرتبط برای نظارت بر وضعیت بلبرینگ و ماشین آلات وجود دارد. مهندسان تعمیر و نگهداری با کمک این ابزارها از خرابی‌ بلبرینگ شوند.

●    گوش دادن

یک روش مهم برای نظارت بر بلبرینگ، گوش دادن به صدای یاتاق‌های در حال کار است. با کمک گوشی پزشکی الکترونیکی SKF TMST‏ 2 (شکل 1) می‌توان منبع نویز غیرعادی را شناسایی و مکان یابی کرد. اما نویز در حال اجرا را می توان بدون وسایل الکترونیکی نیز بررسی کرد. با قرار دادن یک گوش در یک انتها و زدن چوب به محفظه بلبرینگ، صدای دویدن شنیده می‌شود. هنگامی که مشکلی وجود نداشته باشد صدای "خرخر" به گوش می‌رسد، اما اگر بلبرینگ آسیب ببیند، صدای یک "تق زدن" بلند و معمولاً نامنظم را خواهید شنید.

●    دست زدن

دمای یاتاقان را می‌توان با استفاده از قلم حرارتی دیجیتال SKF TMTP‏ 1 یا به سادگی با قرار دادن دست روی محفظه بلبرینگ اندازه گیری کرد. دمای غیرمعمول بالا یا افزایش ناگهانی دما بدون هیچ تغییری در نحوه کار، نشان می‌دهند که بلبرینگ دچار مشکل است. لازم به ذکر است که هنگام بررسی دما با دست مراقب باشید تا دستتان نسوزد.

●    بازرسی بصری

شما می‌توانید برای بررسی وضعیت مهر و موم، شمع پیچ، اتصالات محفظه و غیره و همچنین روغن کاری، بلبرینگ را مورد بررسی قرار دهید. اگر بلبرینگ روانکاری می‌کنید باید بررسی شود که روغن کافی در سیستم موجود است یا خیر. اگر روان کننده تغییر رنگ داده باشد، نشان دهنده خراب شدن روان کننده است، اگر رنگ آن تیره باشد، نشانه آلودگی است. اگر روغن کدر باشد، نشان می‌دهد که حاوی آب است. در اینجا باید دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری بلبرینگ را رعایت کنید و گریس کاری را انجام دهید. اگر می‌خواهید درباره تمیز کردن بلبرینگ بیشتر بدانید مطلب چگونه بلبرینگ را تمیز کنیم را بخوانید.

خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران

فروشگاه مرکزی بلبرینگ که با نام سون استار فعالیت می‌کند یکی از عرضه‌کنندگان اصلی بلبرینگ در ایران محسوب می‌شود‌. در سون استار انواع بلبرینگ‌های خودرو و ماشین‌آلات مختلف با بهترین قیمت و عالی‌ترین کیفیت به‌‌فروش می‌رسند.
تمامی بلبرینگ‌های سون استار با ضمانت یکساله واقعی عرضه می‌شوند بدین معنی که در صورت خرابی بلبرینگ با کمتر از یکسال کارکرد با تحویل داغی محصول می‌توانید یک بلبرینگ جدید از مرکز بلبرینگ تحویل بگیرید.
شما می‌توانید برای خرید و سفارش بلبرینگ  با شماره تلفن همراه 09122136592 و یا شماره ثابت 02133957738 تماس بگیرید و با کارشناسان فروشگاه مرکزی بلبرینگ صحبت کنید. برای مشاهده لیست قیمت بلبرینگ سون استار می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی بلبرینگ سر بزنید.



نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription