تاریخ انتشار:

مفهوم شماره فنی‌های درج شده روی بلبرینگ چیست؟

مفهوم شماره فنی‌های درج شده روی بلبرینگ چیست؟

مفهوم شماره فنی‌های درج شده روی بلبرینگ چیست؟


اگر به یک بلبرینگ فروشی در تهران مراجعه کنید و قصد خرید بلبرینگ را داشته  باشید احتمالا فروشنده درباره ماشینتان سوال نمی‌پرسد بلکه از شما می‌خواهد شماره فنی بلبرینگ موردنظرتان را بگویید. این شماره فنی که روی بلبرینگ درج می‌شود به افراد کمک می‌کند تا به‌سرعت محصول موردنظرشان را خریداری کنند. در سایت مرکز فروش بلبرینگ نیز در صفحه اول از شما شماره فنی و مشخصات بلبرینگ را برای سفارش درخواست می‌کنیم. البته نگران نباشد اگر با این شماره فنی‌ها آشنا نیستید با شماره تلفن  09122136592 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

معیارهای انتخاب بلبرینگ برای دستگاه‌ های صنعتی چیست؟

قبل از آنکه به معرفی شماره فنی‌های روی بلبرینگ بپردازیم باید به فاکتورهای مهمی می‌پردازیم که در‌ هنگام انتخاب بلبرینگ باید به آن توجه کنید. بلبرینگ‌ جزو حیاتی هر سیستم مکانیکی، ماشین یا موتور محسوب می‌شوند که در هنگام خرید آن باید دقت فراوانی به‌ خرج دهید. بلبرینگ‌ جدید چه بلبرینگ کلاچ پراید باشد چه سایر محصولات باید ویژگی‌ها،‌ ابعاد، استانداردها و شماره فنی بلبرینگ‌های قدیمی را داشته باشد. البته این مشخصات به‌طور کامل در دفترچه راهنمای بلبرینگ ذکر می‌شود.
اگر قصد خرید بلبرینگ از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ را دارید باید دقیقا براساس کاتالوگ و شماره فنی‌های درج شده روی محصول سفارش دهید تا در هنگام نصب با مشکل روبرو نشوید. یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بلبرینگ برای دستگاه‌های صنعتی نوع بار وارده است که به انواع شعاعی، محوری و ترکیبی تقسیم می‌شود. در بارهای ترکیبی بلبرینگ‌های مخروطی،‌ گزینه مناسبی هستند، برای بارهای شعاعی نیز گزینه‌های متنوعی وجود دارد. همچنین در بارهای محوری، بلبرینگ‌های کف گرد بهترین انتخاب محسوب می‌شوند که تعلیق مناسب و توزیع یکنواخت بار را فراهم می‌کنند.

الگوی نامگذاری پایه بلبرینگ

بیشتر یاتاقان‌ها از جمله بلبرینگ skf از یک الگوی نامگذاری پیروی می‌کنند. در این الگو، شماره‌ای حاوی اسم اصلی به‌همراه چند پیشوند و پسوند وجود دارد. به‌طور کلی، این شماره روی بلبرینگ نوع محصول، طراحی اولیه و ابعاد آن را نشان می‌دهد.
شماره فنی‌های روی بلبرینگ به‌ترتیب نشان‌دهنده موارد زیر هستند:
●    اولین رقم یا حرف، نوع یاتاقان و نوع پایه را مشخص می‌کند.
●    دو رقم بعدی ISO را نشان می‌دهند که رقم اول عرض یا ارتفاع ( B، T یا H) را مشخص می‌کند و رقم دوم قطر (D) را نشان می‌دهد.
●    دو رقم آخر نام اصلی، شماره فنی و اندازه سوراخ یاتاقان را مشخص می‌کند.

هر قطر سوراخ روی بلبرینگ دارای چه شماره فنی‌هایی است؟

برای راهنمایی و کمک به خریداران، هر یک از بلبرینگ‌ها دارای شماره فنی‌های متفاوتی هستند. به‌طور مثال، بلبرینگ‌هایی با قطر سوراخ 10، 12، 15 یا 17 میلی‌متر، شماره فنی‌های زیر را دارند:
00 = 10 میلی متر
01 = 12 میلی متر
02 = 15 میلی متر
03 = 17 میلی متر
برای یاتاقان‌هایی با قطر سوراخ کمتر از 10 میلی‌متر یا ≥ 500 میلی‌متر، قطر سوراخ معمولاً بر حسب میلی‌متر (بدون شماره فنی) ارائه می‌شود.
شناسه اندازه با یک خط مورب از بقیه جدا می شود به‌عنوان مثال، 618/8 (d = 8 mm) یا 511/530 (d = 530 mm). این ویژگی همچنین برای یاتاقان‌های استاندارد مطابق با ISO 15 که دارای قطر سوراخ 22، 28 یا 32 میلی‌متر هستند نیز صادق است. به‌عنوان مثال، 62/22 (d = 22 میلی متر).
برای برخی از بلبرینگ‌هایی که در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ با قطر سوراخ کمتر از 10 میلی‌متر به‌فروش می‌رسند مانند بلبرینگ‌های شیار عمیق، خود تراز و تماس زاویه‌ای، قطر سوراخ نیز بر حسب میلی‌متر (بدون شماره فنی) ارائه می‌شود، اما با یک خط مورب از نام سری جدا نمی‌شود به‌عنوان مثال، 629 یا 129 (d = 9 میلی متر).
قطر حفره‌هایی که از قطر سوراخ استاندارد یک یاتاقان منحرف می‌شوند، شماره فنی گذاری نشده و بر حسب میلی متر تا سه رقم اعشار داده می‌شوند. این شناسه قطر سوراخ بخشی از الگوی نامگذاری است و با یک خط مورب از اسم اصلی جدا می‌شود به‌عنوان مثال: 6202/15.875 (d = 15875 mm = 5/8 in)

آیا همه بلبرینگ‌ها شماره فنی دارند؟

برخی از بلبرینگ‌ها از قوانینی که در قسمت قبل ذکر کردیم پیروی نمی‌کنند و دارای شماره فنی‌های متفاوتی هستند. این بلبرینگ‌ها عبارتند از:

●    بلبرینگ درج

نام‌گذاری بلبرینگ‌های درج تا حدودی با مواردی که در الگوی نامگذاری اصلی توضیح داده شده است، متفاوت است و در بخش محصول مربوطه پوشش می‌شود.

●    بلبرینگ سوزنی

نام‌گذاری‌های رولبرینگ سوزنی به‌طور کامل از الگوی نامگذاری اولیه پیروی نمی‌کنند و هر محصول شماره فنی متفاوتی دارند.

●    رولبرینگ مخروطی

نامگذاری برای یاتاقان غلتکی مخروطی متریک از الگوی نامگذاری اصلی که توسط ISO در سال 1977 ایجاد شده است، پیروی می‌کند.

●    بلبرینگ های سفارشی

بلبرینگ‌هایی که برای برآوردن نیاز مشتری خاص طراحی شده‌اند، معمولاً با یک شماره ترسیمی مشخص می‌شوند و شماره نقشه هیچ اطلاعاتی در مورد بلبرینگ ارائه نمی‌دهد.

●    سایر بلبرینگ‌ها

بلبرینگ‌هایی مانند بلبرینگ بسیار دقیق، چرخشی یا خطی از سیستم‌های نام‌گذاری مخصوصی پیروی می‌کنند که به‌طور قابل‌توجهی با سیستم اصلی متفاوت است.

خرید بلبرینگ از مرکز فروش بلبرینگ

فروشگاه مرکزی بلبرینگ با عرضه بلبرینگ‌های انواع خودرو به شما کمک می‌کند تا محصول موردنظرتان را در سریع‌ترین زمان ممکن بیابید. این فروشگاه محصولات خود را با ضمانت‌نامه یکساله واقعی به‌فروش می‌رساند.
اگر بلبرینگ‌های سون استار زیر یکسال خراب شود شما با تحویل داغی آن می‌توانید یک بلبرینگ جدید بدون پرداخت هزینه بگیرید. برای سفارش محصول می‌توانید با شماره تلفن 09122136592 تماس بگیرید تا مشاوران مرکز فروش بلبرینگ به شما کمک کنند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription