تاریخ انتشار:

دسته بندی بلبرینگ و رولبرینگ

دسته بندی بلبرینگ و رولبرینگ
بلبرینگ‌ها قطعه‌ای مهم در دستگاه‌هایی هستند که به چرخش و حرکت نیاز دارند. این قطعه برای کاهش اصطکاک و تحمل بار دستگاه‌های مختلف ساخته شده‌اند. بلبرینگ‌هایی که در‌ مرکز بلبرینگ به‌ فروش می‌رسند، حرکت بین دو قسمت متحرک را تسهیل می‌کنند و در توزیع یکنواخت بار اعمال شده نقش دارند. این قطعه در  انواع مختلفی تولید می‌شود که در این مقاله از مرکز فروش بلبرینگ قصد داریم به تشریح آن‌ها بپردازیم. تمامی بلبرینگ‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ موجود است که شما می‌توانید برای ثبت سفارش با شماره تلفن 09122136592 تماس بگیرید.

دسته بندی در بلبرینگ 

بلبرینگ‌ که از نوع یاتاقان غلتشی محسوب می‌شود دارای چهار دسته است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:
  1. بلبرینگ‌های شیار عمیق Deep Groove Ball Bearings
    در بلبرینگ‌های شیار عمیق، شیارهایی در داخل و بیرون خود دارند. وجود شیارهای عمیق در حلقه‌ها به توپ‌ها اجازه می‌دهد تا آزادانه حرکت کنند و بار را به‌طور مساوی توزیع سازند. این بلبرینگ‌ها به‌دلیل طراحی ساده در لوازم مختلفی مانند موتورهای الکتریکی، پمپ‌ها، جاروبرقی و… بکار می‌روند. بلبرینگ‌های شیار عمیق که در فروشگاه مرکزی بلبرینگ به فروش می‌رسند با کاهش اصطکاک به بازدهی انرژی و کاهش تولید گرما کمک می‌کند.

  2. بلبرینگ‌های خود تنظیم Self Aligning Bearings
    بلبرینگ‌های خود تنظیم مدل دیگری است مه در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ به‌فروش می‌رسد. این بلبرینگ به گونه‌ای طراحی شده‌ است که ناهماهنگی بین شفت و محفظه را از بین می‌برد و برای دستگاه‌هایی که احتمال انحراف یا ناهماهنگی شفت در آن‌ها وجود دارد، مناسب است. این بلبرینگ‌ها معمولاً در سیستم‌های نوار نقاله، تجهیزات معدن و ماشین آلات کشاورزی استفاده می‌شوند. برای مشاهده لیست قیمت بلبرینگ سون استار کلیک کنید.
    انواع دسته بندی بلبرینگ در مرکز فروش بلبرینگ

  3. بلبرینگ تماس زاویه‌ایی Angular Contact Ball Bearings
    بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای برای تحمل بارهای محوری (تراست) و شعاعی (عمود بر محور) به‌طور همزمان و بار ترکیبی مناسب هستند. این بلبرینگ‌ها با زاویه‌ای معمولاً 15 تا 40 درجه طراحی می‌شوند و به یاتاقان‌ها اجازه می‌دهند بارهای محوری بیشتری را در یک جهت حمل کنند. بلبرینگ تماس زاویه‌ای در دو مدل تک ردیفی و دو ردیفی موجود است. بلبرینگ‌های دو ردیفه تماس زاویه‌ای می‌توانند بارهای محوری بیشتری را تحمل کنند و سفت‌تر هستند.

  4. بلبرینگ‌های کف گرد Thrust Ball Bearings
    بلبرینگ کف گرد که در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ به‌فروش می‌رسد برای پشتیبانی از بارهای محوری طراحی شده است. بلبرینگ‌های کف گرد در مدل‌های یک طرفه و دو طرفه موجود هستند. نوع یک طرفه، بارهای محوری را در یک جهت و مدل دو طرفه بارها را در هر دو جهت محوری تحمل می‌کند. این بلبرینگ معمولاً در مواردی که بارهای محوری رایج هستند مانند گیربکس خودرو، سیستم فرمان و انواع خاصی از فن‌ها استفاده می‌شود. این بلبرینگ‌ها اغلب با شماره فنی مخصوص بلبرینگ به‌فروش می‌رسند. 

دسته بندی و انواع رولبرینگ

رولبرینگ‌ها نوع دیگری از یاتاقان‌های غلتشی محسوب می‌شود که از نظر طراحی چرخنده با بلبرینگ متفاوت است. در ادامه به معرفی انواع رولبرینگ‌هایی می‌پردازیم که در بلبرینگ فروشی در تهران به‌فروش می‌رسد. 
  1. رولبرینگ استوانه‌ای Cylindrical Roller Bearings
    رولبرینگ استوانه‌ای که در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ موجود است نوعی از یاتاقان‌های غلتشی محسوب می‌شود که برای تامین ظرفیت بار شعاعی بالا بکار می‌رود. در این رولبرینگ  از غلتک‌های استوانه‌ای استفاده می‌شود که بار را به‌طور مساوی توزیع می‌کند. این بلبرینگ انواع مختلفی مانند NU (تک ردیف)، NJ (تک ردیف با قفس)، NUP (تک ردیف با یک حلقه رانش جداگانه) و NN (دو ردیف) دارند. لازم به ذکر است که برخی از رولبرینگ‌های استوانه‌ای قابل جدا شدن هستند و امکان مونتاژ و جداسازی آسان آن وجود دارد. 

  2. رولبرینگ بشکه‌ای Spherical Roller Bearings
    رولبرینگ‌‌ بشکه‌ای برای تحمل بارهای محوری شعاعی بالا و متوسط طراحی شده‌اند. این رولبرینگ‌ها به دلیل ساختار قوی و توانایی مدیریت ناهماهنگی برای بارهای شعاعی سنگین و برخی از بارهای محوری مناسب هستند.  رولبرینگ بشکه‌ای می‌تواند ناهماهنگی بین شفت و محفظه را حل کند و خطر سایش ناهموار را کاهش دهد. این نوع رولبرینگ معمولاً در معدن، تجهیزات ساختمانی، کارخانه‌های کاغذ و ماشین آلات صنعتی بزرگ استفاده می‌شود.
    دسته بندی رولبرینگ در بازار بلبرینگ تهران
  3. رولبرینگ مخروطی Taper Roller Bearings
    رولبرینگ مخروطی دارای غلطک‌هایی به شکل مخروط است و بارهای شعاعی و محوری را بهتر تحمل می‌کند. این رولبرینگ در مدل‌های تک ردیفی و دو ردیفی موجود هستند که نوع دو ردیفه آن می‌توانند بارهای محوری سنگین‌تری را متحمل شوند. رولبرینگ مخلوطی در چرخ، گیربکس و سایر ماشین‌آلات که در آن جابجایی دقیق بار شعاعی و محوری ضروری است، استفاده می‌شود.
  4. رولبرینگ کف گرد Thrust Roller Bearings
    رولبرینگ‌های کف گرد برای تحمل بارهای محوری (تراست) طراحی شده‌اند و برای دستگاه که به نیروی رانش سنگین نیاز دارند، مناسب هستند. این بلبرینگ‌ها، مدل‌های کروی و استوانه‌ای دارند که در دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. از رولبرینگ کف گرد در معدن، ساخت و ساز و… استفاده می‌شود. 

خرید انواع بلبرینگ و رولبرینگ از مرکز فروش بلبرینگ ( سون استار)

اگر به‌دنبال خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مرکز فروش بلبرینگ سون استار سر بزنید. این فروشگاه بلبرینگ به مدیریت آقای سامان حسینی انواع بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی و غیرصنعتی را به‌فروش می‌رساند.
تمامی محصولات سون استار با نظارت مدیران کنترل کیفی این برند تولید می‌شوند به‌همین دلیل، همه بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌ها با ضمانت یکساله واقعی به‌فروش می‌رسند. شما می‌توانید برای خرید و سفارش با کارشناسان مرکز فروش بلبرینگ به شماره تلفن 09122136592 تماس بگیرید. 
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription