تاریخ انتشار:

بلبرینگ در کجای ماشین قرار دارد؟

بلبرینگ در کجای ماشین قرار دارد؟

بلبرینگ در کجای ماشین قرار دارد؟

کسانی که با انواع ماشین‌آلات سروکار دارند به‌خوبی با عملکرد بلبرینگ آشنا هستند و می‌دانند که بدون این قطعه، وسایل نقلیه توان حرکت ندارند. اهمیت بلبرینگ در آن است که از برخورد و ایجاد سایش در وسایل نقلیه در حال حرکت جلوگیری می‌کند. اما بلبرینگ ماشین کجاست و نقش آن در خودرو چیست؟ در این مطلب قصد داریم به این سوالات به‌طور کامل پاسخ دهیم و نحوه خرید از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ را شرح دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید. 

بلبرینگ ماشین کجاست؟

وقتی به یک بلبرینگ فروشی در تهران مراجعه می‌کنیم با بلبرینگ‌های زیادی از جمله بلبرینگ توربین دندانپزشکی روبرو می‌شویم. رایج‌ترین کاربرد بلبرینگ استفاده از آن در چرخ وسایل نقلیه است، اما بلبرینگ در جاهای دیگری از خودرو نیز بکار می‌رود. 
در پاسخ به این سوال که بلبرینگ ماشین کجاست باید بگوییم که، قطعات زیادی در خودرو از بلبرینگ استفاده می‌کنند که در‌ ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:
  1. دینام: در این قطعه برای رسیدن به سرعت بیشتر از بلبرینگ استفاده می‌شود.
  2. گیربکس: قطعه حیاتی در خودرو محسوب می‌شود که برای بهبود عملکرد به بلبرینگ skf، سون استار و… نیاز دارد.
  3. فرمان: برای حرکت بهتر فرمان خودرو به بلبرینگ نیاز است.
  4. پلوس: که حرکت چرخ‌ها را به گیربکس منتقل می‌کند و برای این‌کار به بلبرینگ احتیاج دارد.

از دیگر اجزای خودرو که بدون بلبرینگ کار نمی‌کنند و در مرکز فروش بلبرینگ قابل خریداری هستند می‌توان به اکسل و دنده هرزگرد اشاره کرد. 

نقش بلبرینگ در خودرو چیست؟


بلبرینگ کجای ماشینه

در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ، یاتاقان‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که کاربردهای متفاوتی دارند. این بلبرینگ‌ها برای به حداقل رساندن اصطکاک، تحمل بار، آسان کردن چرخش، جلوگیری از سایش و افزایش طول عمر سیستم‌های مکانیکی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از مهم‌ترین نقش‌های بلبرینگ در خودرو عبارتند از:

  • کاهش اصطکاک
بلبرینگ برای به حداقل رساندن اصطکاک بین دو سطحی که در حرکت هستند مانند چرخ و محور بکار گرفته می‌شوند. این کاهش اصطکاک به افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش سایش قطعات کمک می‌کند.
  • تحمل بار
یاتاقان‌های موجود در فروشگاه مرکزی بلبرینگ با تحمل وزن وسیله نقلیه، بارها را به‌طور مساوی توزیع می‌کنند. به‌همین دلیل، این قطعه برای حفظ ثبات و اطمینان از حرکت چرخ‌ها ضروری است. 
  • تسهیل چرخش
در ادامه مطلب بلبرینگ خودرو کجاست باید به نقش مهم دیگر این قطعه اشاره کنیم. بلبرینگ‌ها به اجزایی مانند چرخ‌ها، میل لنگ و دنده‌ها امکان می‌دهند تا به آرامی بچرخند.
  • جلوگیری از سایش و پارگی
یاتاقان‌ها با کاهش اصطکاک به جلوگیری از سایش و پارگی قطعات کمک می‌کنند. این ویژگی  به افزایش طول عمر قطعات مختلف خودرو از جمله موتور، گیربکس و چرخ‌ها کمک می‌کند.
  • افزایش عملکرد
وجود بلبرینگ به عملکرد بهتر خودرو کمک می‌کند و به بهره‌وری بهتر سوخت، کاهش اتلاف انرژی و تجربه رانندگی بهتر منجر می‌شود.

علائم خرابی بلبرینگ 

خرابی بلبرینگ در وسایل نقلیه، علائمی دارد که برای جلوگیری‌ از خطرات احتمالی بهتر است با این علائم آشنا شوید. یکی از نشانه‌های کلیدی خراب شدن بلبرینگ شنیدن صداهای غیرعادی مانند صداهای ساییدن و غرغر کردن در هنگام حرکت کردن خودرو است. 
از دیگر علائم خرابی بلبرینگ که می‌توان به آن اشاره کرد سایش ناهموار لاستیک است، بلبرینگ معیوب ممکن است منجر به سایش ناهموار تایر شود. بنابراین مهم است که لاستیک‌ها را از نظر سایش مورد بررسی قرار دهید تا در صورت بروز مشکل، آن‌ها را تعویض کنید. 
گرم شدن یاتاقان‌ها نیز به‌دلیل اصطکاک بیش از حد ممکن است رخ دهد، پس اگر با لمس بلبرینگ احساس می‌کنید که داغ است احتمالا مشکلی در آن‌ها وجود دارد. همچنین در برخی از خودروها خرابی بلبرینگ چرخ، چراغ هشدار سیستم ترمز ضد قفل (ABS) را روی داشبورد فعال می‌کند. چراکه در وسایل نقلیه جدید اغلب از سنسورهای ABS در نزدیکی بلبرینگ چرخ‌ها برای نظارت بر سرعت استفاده می‌کنند.

در هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد دارید به فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مراجعه و یک بلبرینگ جدید خریداری کنید در ادامه مطلب بلبرینگ ماشین کجاست به مهم‌ترین مواردی که باید درنظر داشته باشید اشاره می‌کنیم.

نوع بلبرینگ

بلبرینگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند  که هر کدام در قطعات، سرعت و شرایط مختلفی بکار می‌روند. در هنگام خرید بلبرینگ، نوع آن را مشخص و سپس برای خرید اقدام کنید.

اندازه و ابعاد

اندازه و ابعاد بلبرینگ مورد نیاز را به دقت مشخص کنید به‌طور مثال، قطر سوراخ، قطر بیرونی و عرض بلبرینگ باید تعیین شود.

ظرفیت بار

 بار پیش بینی شده که بلبرینگ باید تحمل کند را در نظر بگیرید. یاتاقان‌ها برای ظرفیت‌های بار مختلف طراحی شده‌اند و انتخاب بار مناسب برای عملکرد بهتر بسیار مهم است.

رتبه‌ بندی سرعت

به سرعتی که بلبرینگ در آن کار می‌کند توجه کنید. سرعت یاتاقان‌ها درجه بندی می‌شوند و تجاوز از این محدودیت‌ها به سایش و خرابی زودرس قطعات منجر خواهد شد.

نام تجاری و کیفیت

برندهای معتبری مانند بلبرینگ سون استار و  بلبرینگ skf را انتخاب کنید که به‌دلیل تولید بلبرینگ‌های با کیفیت بالا شناخته شده‌اند. بلبرینگ‌های باکیفیت احتمال خرابی زودرس را کاهش می‌دهند.

نصب و تناسب

اطمینان حاصل کنید که بلبرینگ با محفظه‌ای که روی آن نصب می‌شود، سازگار باشد. تناسب صحیح برای عملکرد مناسب و جلوگیری از سایش زودرس ضروری است.
بلبرینگ کجای ماشین استفاده میشه

خرید از مرکز فروش بلبرینگ

بلبرینگ در دستگاه‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از قطعات مهم ماشین‌آلات محسوب می‌شود. این قطعه به‌دلیل کارکرد زیاد در معرض خرابی و سایش قرار دارد به‌همین دلیل پیدا کردن یک بلبرینگ فروشی در تهران که بتواند قطعه موردنیازتان را در سریع‌ترین زمان ممکن تامین کند دارای اهمیت زیادی است. 
مرکز فروش بلبرینگ در راستای پاسخگویی به نیاز کاربران با مدیریت آقای سامان حسینی کار خود را آغاز کرده است. در فروشگاه مرکزی بلبرینگ انواع محصولات از جمله بلبرینگ skf، رولبرینگ، بلبرینگ دندان‌ پزشکی و سایر محصولات به‌فروش می‌رسند. با مراجعه به صفحه لیست قیمت سون استار می‌توانید محصولات مختلف این فروشگاه را مشاهده کنید و سفارش دهید. 
اگر قصد دارید برای خرید یاتاقان از طریق فروشگاه اینترنتی بلبرینگ اقدام کنید می‌توانید به سایت مرکز فروش بلبرینگ بروید و یا آنکه با شماره تلفن همراه 09122136592 و یا شماره ثابت  02133957738 تماس بگیرید. مرکز فروش بلبرینگ تمامی محصولات خود را با ضمانت نامه بلندمدت و در اسرع وقت به دست شما می‌رساند.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription